بخشنامه جدید گمرک برای جلوگیری از صدور بخشنامه های متعدد

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ 857 0
بخشنامه جدید گمرک برای جلوگیری از صدور بخشنامه های متعدد صدور و ابلاغ هرگونه بخشنامه یا دستورالعمل مربوط به صدور و ورود کالا بدون ابلاغ قبلی مورد از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، ممنوع است.

به گزارش تجارت بان به نقل از پایگاه خبری سازمان گمرک، با عنایت به مفاد تبصرۀ ذیل مادۀ 4 قانون مقررات صادرات و واردات مصوب مجلس شورای اسلامی  منبعد از صدور و ابلاغ هرگونه بخشنامه یا دستورالعمل مربوط به صدور و ورود کالا بدون ابلاغ قبلی مورد از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری نمایید .

در صورت وجود مورد، نسبت به احصاء مواردی که بدون ابلاغ مرجع مزبور ، بصورت بخشنامه ، به گمرکات اجرائی ابلاغ شده بقید فوریت اقدام و مراتب از طریق این حوزه معاونت ، جهت استحضار قائم مقام محترم وزیر صنعت معدن و تجارت در امور بازرگانی منعکس تا دستور لازم از سوی آن مقام محترم در راستای پالایش موارد معنونه صورت پذیرد.


مفاد این بخشنامه شامل دستورالعمل ها و بخشنامه های داخلی گمرک جمهوری اسلامی ایران نبوده ، مسئولیت حسن اجرای مراتب فوق برعهده بالاترین مقام دفاتر تخصصی اشاره شده می باشد.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه