گزارش شبکه الجزیره از حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه سلیمانیه

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ 798 0
شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به موضوع مشارکت بالای شرکت های ایرانی در نمایشگاه سلیمانیه پرداخت. به گزارش این شبکه، کالا‌ها و محصولات ایرانی بیش از ۲۵ درصد از کالا‌های عرضه شده در بازار‌های منطقه کردستان عراق را تشکیل می‌دهد.

به گزارش تجارت بان، پس از پایان بحران داعش در عراق، بار دیگر فعالیت های اقتصادی و حضور شرکت های خارجی در اقلیم کردستان عراق آغاز شد.
به گفته خبرنگار الجزیره در سلیمانیه، ده‌ها هزار نفر از شهروندان و نیز شماری از بازرگانان شهر سلیمانیه از نمایشگاه بین المللی در این شهر بازدید می‌کنند. بیش از ۲۰۰ شرکت عراقی و ایرانی در نمایشگاه سلیمانیه حضور دارند و هدف از برگزاری این نمایشگاه تقویت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور است.
کالا‌ها و محصولات ایرانی بیش از ۲۵ درصد از کالا‌های عرضه شده در بازار‌های منطقه کردستان عراق را تشکیل می‌دهد. این کالا‌ها از گذرگاه‌های رسمی با ایران و از مرز‌هایی که شاهد تردد قابل توجه تجاری است، وارد منطقه کردستان عراق می‌شود.
خبرنگار این شبکه خاطرنشان کرد: حجم تبادل تجاری بین دو کشور از ابتدای امسال بین ایران و عراق به ۱۲ میلیارد دلار رسید و سهم استان‌های منطقه کردستان عراق حدود نیمی از این تبادل است. بگفته مقامات ایرانی، دو کشور برای افزایش سقف حجم تبادل تجاری در آینده نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار تلاش می‌کنند. 
موقعیت جغرافیایی و تسهیلات گمرکی و نیز نیاز بازار عراق، عواملی است که بازرگانان ایرانی را به صادرات کالا‌های بیشتر به عراق تشویق می‌کند.
محمد ابوبکر بازرگان عراقی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، افزایش خرید و فروش است. شاهد آن هستیم که بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌های شرکت کننده در این نمایشگاه، ایرانی هستند و محصولات مختلفی عرضه کرده اند. عراق به ویژه منطقه کردستان عراق ، بازار مهم و خوبی برای ایران محسوب می‌شود

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه