چین خریدار نفت کردستان عراق شد

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ 623 0
چین خریدار نفت کردستان عراق شد عراق در ماه گذشته روزانه 3.97 میلیون بشکه نفت صادر کرده که از این میان 11 درصد آن به نفت کردستان عراق اختصاص داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه تجارت بان، سود پالایشگاه ها در دنیا به کمترین سطح خود در سال جاری رسیده است. به همین دلیل پالایشگاه ها در تلاش هستند تا نفت خام را به پایین ترین قیمت خریداری کنند. در این میان پالایشگاه های مستقل چین به خرید نفت کردستان عراق روی آورده اند که با قیمتی کمتر نسبت به بازارهای دنیا عرضه می شود.

 

چهار بازرگان نفت که نخواسته اند نامشان فاش شود به پایگاه خبری بلومبرگ گفته اند که چهار پالایشگاه چینی، اقدام به خرید نفت اقلیم کردستان در ماه جاری و ماه آینده کرده اند.

 

یکی از دلایل دیگراستقبال چینی ها از نفت اقلیم کردستان در چند سال اخیر این است که چند پالایشگاه پیشرفته در آسیا به ویژه در چین تاسیس شده اند که توانایی پالایش بهتر نفت نیمه سنگین را دارند که این به مشخصات نفت کردستان عراق شبیه است.

 

لی لی از مدیران مرکز تحقیقات استراتژیک انرژی چین در این باره می گوید: به دلیل تاسیس پالایشگاه های جدید، تقاضای چین برای خرید نفت اقلیم کردستان زیاد شده است.

بر اساس اطلاعات حمل و نقل دریایی، سه کشتی نفت آتلانتیک اکسپلورر، ویرا و کنابارا در ماه گذشته 2.3 میلیون بشکه نفت اقلیم را به مقصد چین حمل کردند.

همچنین دو کشتی دیگر در ماه 12 میلادی، نفت اقلیم کردستان را به مقصد چین بارگیری کرده اند.

 

به گزارش بلومبرگ، نفت کردستان عراق به وسیه خط لوله به بندر جیهان ترکیه منتقل و از آنجا به وسیله کشتی به چین حمل می شود.

پس از عربستان سعودی، کشور عراق دومین تولیدکننده نفت در سازمان اپک است. بر اساس اطلاعات بلومبرگ، در ماه گذشته، عراق در روز 3.97 میلیون بشکه نفت را صار کرده که از این میان 11 درصد به نفت کردستان عراق اختصاص داشته است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه