بازرگانان عراق فعالیت های خود را به اقلیم کردستان منتقل کردند

چهارشنبه ۴ دى ۱۳۹۸ 558 0
بازرگانان عراق فعالیت های خود را به اقلیم کردستان منتقل کردند به دلیل شرایط امنیتی، بازرگانان عراق برای سرمایه گذاری و فعالیت های تجاری خود، به اقلیم کردستان عراق روی آورده اند.

به گزارش تجارت بان به نقل از باس نیوز، نوزاد ادهم مدیر کل بازرگانی وزارت بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان، از افزایش میزان تجارت در کردستان عراق خبر داد.

 

وی با بیان این که پس از ایجاد وحدت رویه گمرکی در اقلیم کردستان و عراق در ماه فوریه سال جاری، برخی از بازرگان عراق که در اقلیم کردستان مشغول به فعالیت بودند به سمت دیگر مناطق کشور،  به ویژه دروازه ام القصر روی آوردند، به همین دلیل سطح تجارت در کردستان با افت و اخیز همراه بود.

 

به گفته این مقام مسئول به دلیل اعتراضات اخیر در استان های مرکزی و جنوب عراق، وضعیت امنیتی از ماه اکتبر سال جاری نابسامان شده است و بار دیگر بازرگانان عراق از دروازه ام القصر به گمرک ابراهیم خلیل روی آوردند به همین دلیل سطح مبادلات تجاری در اقلیم افزایش پیدا کرد.


ادهم اظهار کرد بازرگانان مناطق مرکزی و جنوب عراق در اقلیم کردستان احساس امنیت کامل دارند و این ناشی از امنیت و آرامش موجود در این منطقه است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه