ساخت بزرگترین پروژه گردشگری در اربیل/ دعوت از سازندگان جهانی

یکشنبه ۸ دى ۱۳۹۸ 4311 0
ساخت بزرگترین پروژه گردشگری در اربیل/ دعوت از سازندگان جهانی طرح برج تاور که بزرگترین بنا در کل عراق است توسط یک شرکت خصوصی ارائه شده ست. برای ساخت این برج از چند برند بین المللی دعوت می شود.

دولت اقلیم کردستان عراق تلاش خود را برای پیشبرد حوزه گردشگری متمرکز کرده است و برای این منظور با شرکت های بخش خصوصی و سرمایه گذاران هماهنگی های لازم را برای ساخت پروژه های جدید انجام داده است.


به گزارش تجارت بان به نقل از پایگاه خبری دواروژ، قرار است تا یکی از این پروژه ها که بزرگترین برج در کل عراق خواهد بود، در اربیل و توسط بخش خصوصی بنیان گذاشته شود. این بنا 50 طبقه خواهد داشت. پروژه مزبور به هیئت سرمایه گذاران اربیل ارائه شده و آنها نیز رضایت خود را برای ساخت آن اعلام کرده اند.


به گرفته سامان عرب مدیر کل سرمایه گذاری اربیل، پروپوزال و طرح این برج توسط یک شرکت خصوصی ارائه شده ست. قرار شده تا این شرکت از چند برند بین المللی برای ساخت این پروژه بازرگانی و گردشگری که به پروژه تاور نامگذاری شده است، دعوت کند.


سامان عرب، اظهار کرد: این برج 50 طبقه بوده وبلندترین بنا در کل عراق است. همچنین در حال رایزنی برای تامین مکان جهت ساخن این پروژه هستیم، به گونه ای که از فرودگاه اربیل فاصله داشته باشد.


به گفته وی آنها اکنون منتظر حضور سازندگان معروف جهانی هستند. وی در باره هزینه ساخت این پروژه گفت: برای این کار سرمایه زیادی مورد نیاز است و در مقطع فعلی نمی خواهیم آن را اعلام کنیم.


وی همچنین گفت این پروژه صرفا یک برج نیست بلکه پروژه ای بازرگانی و گردشگری بزرگ بوده و 25 هزار متر مربع را شامل می شود. این برج باید در تمام اربیل مشاهده شود و طراحی آن به گونه ای است که با مناره و قلعه اربیل هماهنگی دارد.


به گفته سامان عرب این برج آثار زیادی بر اقتصاد و تجارت اقلیم کردستان عراق خواهد داشت و موجب شکوفایی در بازار کردستان عراق خواهد شد.

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه