سال 2019 حدود 700 شرکت در سلیمانیه تاسیس شد/ نیاز کردستان عراق به واردات غذا و پوشاک

چهارشنبه ۱۱ دى ۱۳۹۸ 1574 0
ثبت شرکت در کردستان عراق و به ویژه سلیمانیه رو به افزایش است. همچنین دولت کردستان عراق درصدد تقویت زیرساخت های اقتصادی بوده و تسهیلات لازم را به صادرکنندگان ارائه می دهد.

به گزارش تجارت بان به نقل از شبکه کردستان 24، در سال 2019 حدود 700 شرکت در حوزه بازرگانی عمومی در استان سلیمانیه تاسیس شده است.

 

توافق دولت اقلیم کردستان و بغداد و همچنین حمایت دولت اقلیم برای افزایش تولید داخلی، از جمله دلایل افزایش کارگاه ها و رونق در بخش صنعت اقلیم کردستان عراق به شمار می رود.


سال 2019 به عنوان سال بازسازی پروژه های داخلی به شمار می رود؛ به نوعی که تنها طی 2 ماه، چند کارگاه درخواست مجوز داده اند که بیشتر آنها در ارتباط با صنایع غذایی است. 


در اقلیم کردستان عراق، وزارت و سازمان های مرتبط، تسهلیات لازم را به شرکت هایی که مجوز دریافت و یا می خواهند محصولات خود را صادر کنند ارائه می دهد.


در اقلیم کردستان کارخانه ها در 11 بخش مانند غذا، ساختمان، اثاث منزل، دکوراسیون و مواد شوینده فعالیت می کنند. همچنین کارخانه های تولید مصالح ساختمانی به سطح تامین نیازمندی های داخلی رسیده اند. با این وجود کردستان عراق در چند بخش مانند غذا، پوشاک نیازمند واردات است.


در اقلیم کردستان 5 هزار و 300 کارگاه تاسیس شده اند که از این تعداد 83 درصد کارگاه های کوچک، 10 درصد متوسط و 7 درصد هم بزرگ هستند. از جمله اهداف دولت کردستان عراق، اولویت دادن بیشتر به تولید داخلی است و به همین دلیل زیرساخت های اقتصاد کردستان را تقویت می کند.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه