صدیق عزیز نمایش «پدر» را در اربیل روی صحنه می‌برد

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ 555 0
صدیق عزیز نمایش «پدر» را در اربیل روی صحنه می‌برد صدیق عزیز کارگردان کرد ساکن نروژ نمایش «پدر» نوشته اگوست استریندبرگ را با حضور بازیگران تئاتر اقلیم کردستان در شهر اربیل روی صحنه می برد.

به گزارش تجارت بان، نمایش «پدر» به کارگردانی صدیق عزیز کارگردان کرد ساکن نروژ در سالن تئاتر مجموعه هنرهای زیبای شهر سلیمانیه در اقلیم کُردستان عراق طی 10 شب روی صحنه رفت وبا توجه به استقبالی که از این نمایش صورت گرفت، قرار است که به زودی این نمایش در شهر اربیل نیز روی صحنه برود.

 

در این نمایش بازیگران تئاتر اقلیم کردستان که مقیم کشورهای مختلف اروپایی هستند به ایفای نقش می پردازند که عبارتند از: شه‌مالی عه‌به ره‌ش، دلشاد ئه‌حمه‌د، خه‌رمان هیرانی، سیروان جه‌مال، شادان فوئاد و کاروان عه‌لی مه‌جول.


این نمایش به همت انجمن هنرهای زیبای «یوتوبوری» به ریاست دلشاد احمد، اداره کل فرهنگ و هنر سلیمانیه ـ بخش تئاتر، با همکاری مجموعه هنرهای زیبای کُرد در سلیمانیه، کمپانی سینمایی «مستی فیلم» به مدیریت فوئاد جلال و با اسپانسری خطوط تلفن همراه «ئاسیا سیل» و تلویزیون «کُرد سات» در شهر سلیمانیه روی صحنه رفت. 


«اگوست استریندبرگ» نمایشنامه «پدر» را در سال 1887 در سه پرده تراژیک  نوشت که مورد توجه منتقدان و صاحب‌نظران قرار گرفت. «پدر» نمایشنامه‌ای درباره یک کاپیتان ارتش و همسرش لورا است. آن‌ها بر سر تربیت دخترشان برتا با هم اختلاف دارند و ...
انتهای پیام/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه