به دلیل انتشار ویروس کرونا

صادرات چین به کردستان عراق کاهش یافت

یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ 798 0
صادرات چین به کردستان عراق کاهش یافت با گسترش ویروس کرونا در چین، فعالیت بسیاری از شرکت های تجاری و تولیدی این کشور متوقف شده است. برخی از بازرگانان که کالاهای چینی به کردستان عراق وارد می کردند، اکنون نمی توانند سفرهای تجاری به کشور چین داشته باشند.

به گزارش تجارت بان، به نقل از کردستان 24، کالاهای چینی بازار کردستان عراق را همانند بسیاری از بازارهای دیگر دنیا اشباع کرده و این در حالی است که ویروس کرونا در روند واردات کالا از چین اخلال وارد کرده است.


 به همین دلیل فعالان بازار کردستان عراق هشدار می دهند که اگر وضعیت به این منوال پیش رود قیمت بسیاری از کالاهایی که از چین وارد می شد، در آینده افزایش می یابد.


کشورهای اندکی وجود دارند که با چین به عنوانی یکی از ابرقدرت های اقتصادی دنیا تعامل تجاری نداشته باشد، حدود یک ماه است به دلیل انتشار ویروس کرونا در این کشور، فعالیت تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و تجاری متوقف و میلیاردها دلار به اقتصاد این کشور لطمه وارد شده است.


بازرگانان کردستان عراق برای ادامه روابط تجاری با کشور چین به مسئولان دولت اقلیم کردستان پیشنهاد داده اند که دولت در مبادی ورودی و گمرکی روش های سخت گیرانه ای در پیش بگیرد و با راهنمایی های ویژه به بازرگانان، امکان حضور تجار کردستان عراق در چین را فراهم سازند.


با وجود این که کشور چین فاصله جغرافیایی بسیاری با کردستان عراق دارد اما به دلیل پایگاه قوی بازرگانی این کشور، بیش از 60 درصد بازارهای اقلیم کردستان را تصاحب کرده است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه