کشف شگفت انگیز درباره رفتارهای نئاندرتال ها در کردستان عراق

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ 1155 0
کشف شگفت انگیز درباره رفتارهای نئاندرتال ها در کردستان عراق این یافته ها نشان می دهد که انسان های نئاندرتال با مردگان خود چه می کردند؟

به گزارش تجارت بان، نشریه انتیکویتی دانشگاه کمبریج با انشتار یک مطلب علمی به موضوع پیدا شدن استخوان های بالا تنه انسان نئاندرتال پرداخت که در غار شانه‌ده‌ر اقلیم کردستان عراق کشف شده اند.

 

این استخوان ها به یک انسان بالغ تعلق دارد و این موضوع به ابهاماتی درباره واکنش انسان نئاندرتال برای دفن مردگان کمک می کند.

 

به گفته باستان شناسان پیدا شدن استخوان های سالم در دو دهه اخیر نمونه ای نداشته است.


جمجمه این اسکلت اپر چه متلاشی شده است، اما بخش های فوقانی قفسه سینه و هر دو دست آن باقیمانده‌اند. به گفته پژوهشگران، این اسکلت احتمالا متعلق به یک نئاندرتال میانسال است.


بر اساس داده های دانشمندان، انسان نئاندرتال احتمال دارد با تصمیم خود، مردگان را دفن کرده باشد. این تدفین همراه با مراسمی بوده است که تحقیقات درباره این موضوع ادامه دارد. بر اساس آن چه که در این غار کردستان عراق به دست آمده است، استخوان ها در چاله ای شبیه به قبر دفن شده و سالم مانده اند. 


پژوهشگران امیدوارند با تحقیقات کاملتر اطلاعات بیشتری درباره زندگی و رسم های رایج انسان های نئاندرتال به دست بیاورند.


همچنین آثار دیگری که از انسان های نئاندرتال در این مکان کشف شده است این فرضیه را تقویت کرده که آنها بر روی مردگان خود گل ریخته اند. 


غار شانه‌ده‌ر یکی از کهن ترین مکان ها در جهان به شمار می رود که تا کنون چندین پژوهش و کاوش درباره این غار انجام شده است. برای نخستین بار در اواسط قرن گذشته یعنی سال 1950، استخوان های انسان نئاندرتال از سوی باستان شناسان آمریکایی کشف شد. در آن دهه و همچنین در دهه بعد، کاوش‌های باستان‌شناسی در این غار به کشف بقایای ۱۰ مرد و زن و کودک نئاندرتال ختم شد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه