واردات آبزیان و حیوان به کردستان عراق ممنوع شد

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ 544 0
واردات آبزیان و حیوان به کردستان عراق ممنوع شد واردات آبزیان، پرندگان و حیوانات اهلی از کشورهایی که بر اساس سازمان بهداشت جهانی در آنها ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است از جمله ایران، ممنوع خواهد بود.

به گزارش تجارت بان، وزارت کشاورزی اقلیم کردستان اعلام کرد بر اساس راهنمایی های سازمان بهداشت جهانی و انجمن های بهداشت دام،  کمیته عالی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در دولت اقلیم کردستان راهکارهایی را اتخاذ کرده است، همچنین اتاق ویژه ای در مدیریت منابع دام و دامپزشکی تشکیل شده است.

 

بر اساس اطلاعیه وزارتخانه مزبور که روز جمعه منتشر شده است طی دو روز جلسه کمیته فوق، چند راهکار اتخاذ شده است از جمله این که واردات آبزیان، پرندگان و حیوانات اهلی از کشورهایی که بر اساس سازمان بهداشت جهانی در آنها ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است از جمله ایران، ممنوع خواهد بود.


همچنین در این اطلاعیه آمده است برای توقف فعالیت سالن هایی که در آنها حیوان نگهداری می شود و مکان هایی که حیوانات و پرندگان به فروش می رسد، تلاش خواهد شد.


بر اساس این اطلاعیه یک کمیته مشترک میان مدیریت های دامپزشکی استان ها و دیگر سازمان های ذیربط درباره این ویروس، تشکیل خواهد شد.


وزارت کشاورزی تاکید کرد: باید به صورت روزانه اطلاعات کشورهایی که در آنها این ویروس شیوع پیدا کرده است رصد شود تا به تناسب راهکارهای ممنوعیت واردات دام و پرندگان از این کشورها اتخاذ شود. همچنین به شهروندان درباره حیوانات آموزش داده شود./دواروژ

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه