توقف کامیون‌های ایرانی در مرز مهران / درخواست برای ارجاع محموله های فاسد شدنی به مبدا

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ 745 0
توقف کامیون‌های ایرانی در مرز مهران / درخواست برای ارجاع محموله های فاسد شدنی به مبدا به دلیل مراجعه نکردن تجار عراقی و کامیون‌های آنها به مرز مهران برای تحویل کالا، کامیون های ایرانی در مرز مهران متوقف شده اند.

به گزارش تجارت بان، روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام کفت: از روز دوشنبه هفته گذشته تبادلات تجاری میان ایران و عراق در مرز مهران به علت برخی از مشکلات داخلی از سوی عراق مختل شده است.

 

به گفته این مقام مسئول، این موضوع سبب شده است تا کامیون‌های تجاری که از روزهای گذشته در مهران حضور داشتند، امکان تخلیه بارهای خود را نیابند. به همین دلیل تا کنون در پایانه صدف نرسیده به مرز مهران به امید بازگشایی، در انتظار مانده اند.

 

مدیرکل گمرک استان ایلام از کامیون‌داران  مستقر در مرز مهران درخواست کرد تا در صورت تمایل چنان چه دارای بار خوارکی و فاسدشدنی هستند محموله های خود را  تا زمان بازگشایی این مرز  به مبدا ارجاع دهند.

 

غلامی تصریح کرد: گفت و گوها برای بازگشایی مرز از سوی وزارت امور خارجه، استانداری ایلام و مسئولان کشوری و استانی با طرف عراقی برای بازگشایی مرز مهران در حال انجام است.

 

برخی از رسانه های داخلی و خارجی علت بسته شدن مرز از سوی عراق را جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اعلام کردند، اما مقامات ایران این موضوع را تکذیب کردند. در روزهای اخیر تردد مسافران ایرانی از مرزهای هوایی و زمینی به عراق محدود شده است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه