آخرین تصمیم کردستان عراق درباره گشودن مرزها و فعالیت تجاری با ایران

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ 777 0
آخرین تصمیم کردستان عراق درباره گشودن مرزها و فعالیت تجاری با ایران هیئت وزیران اقلیم کردستان در نشست امروز (6 اسفند) به ریاست مسرور بارزانی، تصمیم خود را درباره باز شدن مرزهای کردستان عراق و تداوم فعالیت های تجاری با ایران، اعلام کرد.

 

به گزارش تجارت بان، یکی از مهمترین تصمیم های امروز هیئت دولت اقلیم کردستان در خصوص چگونگی فعالیت های بازرگانی با ایران بود.


بر اساس اطلاعیه دولت اقلیم کردستان، مرزهای کردستان عراق با ایران جهت تبادلات تجاری، تحت نظارت و انجام آزمایش های دقیق بهداشتی، گشوده می شود.

 

محورهای دیگر این نشست که هیئت دولت درباره آنها تصمیم گرفت به شرح زیر بود:  

 

-  سفرهای داخلی غیر ضروری در کردستان عراق و همچنین مسافرانی که از سایر شهرهای عراق وارد کردستان می شوند، محدود شده و همه مسافران مورد آزمایش قرار می گیرند.

 

- از روز چهارشنبه 26 فوریه 2020 همه مراکز آموزشی و مدارس اقلیم کردستان (خصوصی و دولتی) به صورت رسمی تعطیل خواهد بود.


- دولت تمام تلاش های خود را برای حراست از شهروندان اقلیم به کار می بندد.

 

- دولت اقلیم کردستان اطمینان داد که همه نیازمندی های شهروندان را تامین کرده و فعالیت های بازرگانی با در نظر گرفتن موارد بهداشتی ادامه می یابد.

 

در بخشی از این نشست رئیس اقلیم کردستان با اشاره به تلاش های بغداد برای تکشیل دولت، تاکید کرد که تنها نهادهای رسمی و قانونی اقلیم کردستان حق تصمیم در خصوص مشارکت نمایندگان اقلیم کردستان در دولت را دارند. به گفته وی سایر گروه های کردستان عراق نیز با این موضوع موافق هستند. / روداو

 

کردستان عراق از روز گذشته 5 اسفند 1398، تصمیم گرفت تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمام مرزها با ایران را ببندد. این ممنوعیت فعالیت های تجاری را هم در بر می گرفت. این موضوع نگرانی های جدی را در شهرهای کردستان عراق ایجاد کرد.  بر اساس گزارش های دریافتی از رسانه های اقلیم کردستان، شب گذشته مردم شهر سلیمانیه از بیم کمبود بنزین، به صورت گسترده به پمپ بنزین ها مراجعه کردند. 

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه