فرایند جدید صادرات به کردستان عراق در مرز باشماق

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ 1020 0
فرایند جدید صادرات به کردستان عراق در مرز باشماق بر اساس جلسه روز گذشته هیئت وزیران(6 اسفند)، صادرات به اقلیم کردستان عراق با یک فرایند جدید، به حالت عادی بازگشت.

به گزارش تجارت بان، این مصوبه از روز گذشته ساعت 3 عصر در مرز باشماق اجرایی شد. 


در حال حاضر بر اساس تصمیم مقامات کردستان عراق، ارسال بار به این بخش با تغییراتی روبرو شده است. بر اساس این گزارش یک تیم پزشکی در دروازه گمرکی باشماق، رانندگان را مورد آزمایش های بهداشتی قرار داده و پس از تایید سلامت، تشریفات ورود برای انجام کارهای قانونی به داخل کردستان عراق صورت می گیرد.


پس از مرحله فوق، محموله های وارداتی به مکان دیگری در همان مرز باشماق برای آزمایش های گوناگون مانند تست های فیزیکی، شیمیایی، کیفیت و هر گونه آزمایش لازم دیگر ارسال می شود. سپس با دریافت تاییدیه، مجوز ورود به داخل کردستان عراق را دریافت می کند.


در مرحله آخر محموله های وارداتی از سوی نیروهای امنیتی باشماق تا مکان مورد نظر همراهی می شود.


لازم به ذکر است پس از انتشار ویروس کرونا در ایران، بسیاری از کشورها از جمله عراق و منطقه اقلیم کردستان، محدودیت هایی برای ورود مسافران و همچنین بارهای صادراتی ایجاد کردند. 


همچنین چند روز گذشته کردستان عراق که یکی از بازارهای مهم صادراتی ایران بود، بر اساس مصوبه دولت کردستان عراق، مرزهای خود را برای ورود مسافران مسدود کرد. این محدودیت، بارهای صادراتی را نیز شامل شد.


اکنون پس از ایجاد تغییراتی در ارسال بار،  گشودن مرزهای کردستان عراق بر روی کالاهای ایرانی از سر گرفته شد.

 

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه