گشایش نمایشگاه ساختمان اربیل / کرونا مانع حضور غرفه گذاران ایرانی

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ 1096 0
گشایش نمایشگاه ساختمان اربیل / کرونا مانع حضور غرفه گذاران ایرانی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ساختمان اربیل با حضور 90 شرکت بر پا شد.

به گزارش تجارت بان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دواروژ، آگرین عبدالله نماینده وزارت عمران و شهرسازی در یک نشست خبری گفت: برپایی این نمایشگاه در مقطع کنونی نشان دهنده باور به آبادانی و توسعه هر چه بیشتر کردستان با مشارکت شرکت های خارجی است.


این نمایشگاه از روز گذشته (سه شنبه 6 اسفند) برپا شده و به مدت 4 روز ادامه دارد.


به گفته این مقام مسئول، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای نمایشگاه، 100 شرکت حضور دارند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، 10 شرکت ایرانی موفق به حضور در این رویداد نشدند. با این وجود تعدادی از آنها که در کردستان عراق دارای شعبه هستند، حضور پیدا کرده اند.


عبدالله گفت: این تعداد شرکت حاضر در نمایشگاه از 8 کشور بلغارستان، مجارستان، عربستان سعودی، مصر، عراق، ترکیه، امارات و ایران هستند که هر کدام از این شرکت ها در یک حوزه، آخرین محصولات و خدمات خود را ارائه داده است.


با انتشار شیوع ویروس کرونا در ایران، مبادلات تجاری با محدودیت هایی از سوی سایر کشورها روبرو شده است. همچنین کردستان عراق طی چند روز گذشته اقدام به بستن مرزهای خود با ایران کرد که در نهایت روز گذشته با مصوبه هیئت وزیران اقلیم کردستان، مرزهای کردستان عراق برای مبادلات تجاری با اعمال تغییراتی جدید در ورود و پذیرش کالا، گشوده شد.

 

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه