مرزهای خسروی و پرویزخان برای فعالیت های تجاری باز شد

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ 621 0
مرزهای خسروی و پرویزخان برای فعالیت های تجاری باز شد با آغاز به کار فعالیت قرنطینه بهداشتی در ۲ طرف مرزها، کار صادرات و واردات کالا بار دیگر در خسروی و پرویزخان آغاز شد.

به گزارش تجارت بان، مرادعلی تاتار فرماندار قصر شیرین با بیان اینکه فعالیت های تجاری در مرزهای خسروی و پرویزخان از سوی کشور عراق تا استقرار کامل تیم پزشکی این کشور به منظور اتخاذ تمهیدانه پیشگیرانه کرونا ویروس در این مرزها تعطیل شده بود، گفت: هم اکنون با آغاز به کار فعالیت قرنطینه بهداشتی در ۲ طرف مرزها، کار صادرات و واردات کالا دوباره شروع شد.

 

وی اظهار داشت: هم اکنون فعالیت های تجاری در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود و مرز خسروی نیز از امروز با نامه رسمی استاندار دیاله عراق برای پذیرش کالاهای ایرانی باز شده است.

 

وی گفت: هم اکنون روزانه ۵۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز خسروی و ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود.

 

تاتار ادامه داد: عراق پنجشنبه اول اسفند ماه در اقدامی پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا، مرزهای زمینی خود با ایران را به مدت سه روز بست.

 

لازم به ذکر است: مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

 

اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود./ ایرنا

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه