ترکیه پروازهای خود را به عراق و اقلیم کردستان متوقف کرد

یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ 525 0
ترکیه پروازهای خود را به عراق و اقلیم کردستان متوقف کرد از روز شنبه ( 10 دی 1398) سفرهای زمینی و آسمانی ترکیه به عراق و اقلیم کردستان متوقف شده است.

به گزارش تجارت بان، آنکارا پس از آن که پروازهای خود را به برخی از کشورهایی که در آنها ویروس کرونا شیوع یافته است، از جمله ایتالیا و کره جنوبی، متوقف کرده بود، در تازه ترین مورد، پروازها و سفرهای زمینی را به عراق متوقف کرد. 

تلار فایق مدیر فرودگاه اربیل در این باره به پایگاه اطلاع رسانی دواروژ گفت: هم اکنون ، ترکیه به مدت 24 ساعت تمام ترددها را با عراق و اقلیم کردستان متوقف کرده است. خط پیگاسوس تا اواسط ماه مارس پروازهای خود را به کردستان عراق تعطیل کرده است.

به گفته این مقام مسئول توقف پروازها برای مقابله با ویروس کرونا بوده که در عراق هم انتشار پیدا کرده، این در حالی است که تا کنون ابتلای به این ویروس در اقلیم کردستان ثبت نشده است، اما دستور مقامات ترکیه حالت کلی برای عراق داشته که شامل اقلیم کردستان نیز می شود.

همچنین شبکه خبری روداو از توقف موقت تردد در مرز خابور خبر داد.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز در صفحه شخصی تویتر خود هم نوشت که ترکیه این گام را برداشته و تا کنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه ثبت نشده است.
همچنین خط پرواز ترکی هم اطلاع داد: به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عراق، پروازها به این کشور از جمله به شهرهای بغداد، بصره، نجف، سلیمانیه و اربیل از هر دو سمت لغو شده است.

تا کنون اخباری درباره این که آیا این ممنوعیت شامل تبادلات تجاری بین ترکیه و عراق هم می شود یا خیر، خبری منتشر نشده است.

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه