سیدحمید حسینی در گفت و گو با تجارت بان:

همسایگان به بهداشتی بودن محصولات ایران اطمینان دارند / مرزها با عراق باز است

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ 1093 0
همسایگان به بهداشتی بودن محصولات ایران اطمینان دارند / مرزها با عراق باز است عضو عضو هیأت رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق گفت: عمده اقلام کالاهای صادراتی ایران، صنعتی و فاقد آلودگی است وهمسایگان ایران نگران بهداشتی بودن این اقلام نیستند.

 

 شیوع ویروس کرونا در ایران و بسیاری از کشورهای جهان، بازارهای دنیا را در بخش های مختلف تحت تاثیر قرار داده است، پایگاه اطلاع رسانی تجارت بان در یک پرونده، با انتشار مجموعه گفت و گو های اختصاصی با  کارشناسان، راهکارهای ارتقاء تبادلات تجاری با تاکید بر بازار کرستان عراق را مورد بررسی قرار می دهد. 

 

سید حمید حسینی عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با سایت «تجارت بان» درباره وضعیت مرزهای ایران و عراق با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: اوضاع صادرات در مرزهای ما با عراق و اقلیم کردستان عادی است و همه مرزهای کاری ما همچنان باز است.

 

حسینی گفت: با توجه به اینکه عمده اقلام کالای صادراتی ایران صنعتی و عمدتا در زمینه مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و پتروشیمی، فراورده های نفتی، شیرینی و شکلات و مواد غذایی کارخانه ای است، لذا فاقد آلودگی است و همسایگان ایران نگران بهداشتی بودن این اقلام نیستند.


وی با بیان این که شیوع ویروس کرونا بر صادرات و واردات همه کشورهای جهان که درگیر این موضوع هستند، تأثیرگذار بوده است، بیان کرد: باید امیدوار باشیم که شدت شیوع این ویروس هر چه زودتر فروکش کند و کشور عراق هم درگیر این ویروس نشود. هر چند احتمال گرفتار شدن عراق نیز بسیار زیاد است.


دبیر سابق اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره چگونگی جبران قانونی ضرر و زیان انجام نشدن تعهدات طرفین قراردها به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: لازم است در این زمینه  مذاکراتی میان  طرفین برای تمدید قراردادها انجام شود و مهلت دو ماهه ای را به زمان این قراردادها اضافه کنند تا این امور به سرانجام برسد.

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه