درخواست اتاق بازرگانی کردستان عراق برای عرضه موجودی انبارها به بازار/ بستن مرزها با ایران موقتی است

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ 433 0
درخواست اتاق بازرگانی کردستان عراق برای عرضه موجودی انبارها به بازار/ بستن مرزها با ایران موقتی است اتاق بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان از بازرگانان و فروشندگان درخواست کرد تا موجودی انبارهای خود را با هدف جلوگیری از افزایش قیمت روانه بازار کنند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، کاروان سورچی سخنگوی اتاق بازرگانی و صنایع اقلیم اظهار کرد اتاق های بازرگانی اقلیم کردستان با هدف نظارت بر بازار و کنترل وضعیت بازار، با برگزاری بر تثبیت قیمت ها تاکید کردند.
وی ادامه داد: اتاق های بازرگانی، فروشندگان و بازرگانان را ترغیب می کند تا موجودی انبارهای خود را با هدف جلوگیری از افزایش قیمت روانه بازار کنند.
سخنگوی اتاق بازرگانی اقلیم کردستان اطمینان داد که هر چند بستن مرزها با ایران موقتی است، اما در داخل کردستان عراق به اندازه 6 ماه نیازمندی های مردم و مواد غذایی وجود دارد بنابراین نیازی نیست که شهروندان غذا و دیگر مایحتاج خود را در خانه انبار کنند.
سورچی درخصوص راوبط تجاری هم توضیح: کردستان عراق، به غیر از کشور ایران، کالا و نیازمندی های خود را از ترکیه وارد می کند. علاوه بر کشورهای همسایه، می توان از راه فرودگاه های داخلی محصولات مورد نیاز را از کشورهای عربی و اروپایی وارد کند، از این روی هیچ نگرانی در خصوص مواد غذایی و کالا وجود ندارد.
این در حالی است که در چند روز گذشته اقلیم کردستان برای مقابله با ویروس کرونا، همه مرزها و فعالیت های بازرگانی خود را با ایران برای مدت محدودی متوقف کرد./ ان آر تی وی

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه