رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه ادعا کرد:

ایران اجازه ورود کامیون‌های مواد غذایی به اقلیم کردستان را نمی‌دهد

یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ 676 0
ایران اجازه ورود کامیون‌های مواد غذایی به اقلیم کردستان را نمی‌دهد به گفته رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سلیمانیه، ایران مانع از حرکت 1500 کامیون حامل مواد غذایی از بندرعباس به کردستان عراق شده است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، سیروان محمد در همین ارتباط اظهار کرد: این کامیون ها به مدت 15 روز در بندر عباس متوقف شده و ایران اجازه انتقال آنها را به کردستان عراق نمی دخد.


رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه گفت: به همین منظور ارتباطاتی با مسئولان ایران، کنسولگری و نماینده اقلیم کردستان در تهران برقرار شده است تا اجازه انتقال آنها داده شود. 


به گفته سیروان محمد، چند روز گذشته به 250 کامیون اجازه حرکت داده شد، اما بار دیگر این محموله ها به دلیل این که مرزها تعطیل می شوند، متوقف شدند. از سوی دیگر امکان فاسد شدن و تاریخ انقضای مواد غذایی وجود دارد و همین مسئله موجب زیان به بازرگانان کردستان عراق خواهد شد.


وی درباره تلاش های صورت گرفته برای حل این مشکل توضیح داد: روز گذشته (17 اسفند 1398)، با سامال عبدالرحمان مدیر کل گمرک اقلیم کردستان گفت و گو انجام شد و همزمان دفتر رئیس جمهور عراق را از این موضوع مطلع کردیم تا با مسئولان دولت ایران برای حل این مسئله رایزنی انجام دهند./ شبکه روداو

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه