مرزهای کردستان عراق بسته نمی شود/ بازرگانان به فعالیت ادامه دهند

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ 606 0
مرزهای کردستان عراق بسته نمی شود/ بازرگانان به فعالیت ادامه دهند بستن مرزها با ایران در این مقطع به نفع کردستان عراق نیست و آن را نمی بندد. به اطلاع واردکنندگان می رسانیم مانند گذشته به فعالیت های خود ادامه دهند.

 به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، هیات گذرگاه های مرزی عراق پس از بستن 5 مرز با ایران از روز یکشنبه 18 اسفند 1398، اعلام کرده است که شهروندان عراقی مقیم ایران از 25 اسفند نیز نمی توانند از راه های زمینی وارد این کشور شوند. 

پس از اتخاذ راهکارهای مقابله با ویروس کرونا، عراق تصمیم به بستن 5 مرز با ایران به مدت یک هفته گرفت، اما این تصمیم شامل اقلیم کردستان نمی شود.

سیروان محمد، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سلیمانیه در این باره می گوید: ما راه های آبی دیگری نیز داریم، مانند ام القصر و بندر عباس، چنانچه عراق مانعی ایجاد نکند، تصمیم اخیر تاثیری بر  کردستان عراق نخواهد داشت.

شلمچه، شیب، منظریه، زرباطیه و مندلی، مرزهای مشترک ایران و عراق هستند که فعالیت در آنها متوقف شده است. این مرزها در مناطق جنوبی و مرکزی عراق قرار گرفته اند.
مصطفی شیخ عبدالرحمان، رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان در این باره اظهار کرد: بستن مرزها با ایران در این مقطع به نفع کردستان عراق نیست و آن را نمی بندد. ما به اطلاع واردکنندگان می رسانیم مانند گذشته به فعالیت های خود ادامه دهند.

به گفته عبدالرحمان در حال حاضر فعالیت در بازارهای اقلیم کردستان همچون گذشته ادامه دارد، هر چند کرونا نوعی هراس و تردید ایجاد کرده، اما پیشگیری های اقلیم کردستان فراتر از عراق است.

اسماعیل مصطفی یکی از بازرگانان کردستان عراق می گوید: به مردم اطمینان می دهیم به اندازه 6 ماه،کالاهای اساسی و ضروری وجود دارد، بنا نیست که مرزها هم بسته شود، فعالیت های ما همچون گذشته ادامه دارد./ روداو

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه