افزایش ورود کامیون ها از مرز ابراهیم خلیل به کردستان عراق

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ 1262 0
افزایش ورود کامیون ها از مرز ابراهیم خلیل به کردستان عراق با اجرایی شدن تدابیر جدید در مرز ابراهیم خلیل، تعداد کامیون های ورودی به کردستان عراق در 24 ساعت گذشته از 300 به 900 کامیون افزایش پیدا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه تجارت بان، پس از اتخاذ راهکارهای جدید دو روز اخیر در گمرک ابراهیم خلیل، تردد کامیون های حامل بار در این گذرگاه افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات اتاق های بازرگانی ترکیه، پس از رایزنی های وزارت بازرگانی ترکیه با مسئول ارتباطات خارجی اقلیم کردستان، در 24 ساعت گذشته تعداد کامیون های حامل بار که از مرز عبور کرده اند از 300 کامیون به 900 کامیون افزایش پیدا کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که چند روز گذشته بیش از 10 هزار راننده ترکیه ای در مرز ابراهیم خلیل نسبت به انتظار طولانی مدت تجمع و اعتراض کردند. به دنبال آن اتاق های بازرگانی ترکیه این انتقادات را مبنی بر تاخیر زیاد در ترخیص کالا و انتظار رانندگان به مدت چند روز را به وزارت بازرگانی این کشور انتقال دادند.

بر این اساس وزارت بازرگانی ترکیه نیز با مسئولان روابط خارجی اقلیم کردستان ارتباط برقرار کرده و خواستار اتخاذ راهکارهایی برای تسریع فرایند در عبور و مرور کامیون ها با در نظرداشتن موارد بهداشتی شدند.

سرانجام مسئولان گذرگاه ابراهیم خلیل با ورود کامیون های حامل بار به یک میدان در بخش کردستان عراق موافقت کردند. در این میدان، بازرگانان اقدام به تحویل بارهای خود و بارگیری آن می کنند.

پس از اجرایی شدن این روش، ورود کامیون های ترک از این مرز در 24 ساعت گذشته از 300 کامیون به 900 کامیون افزایش پیدا کرد. به گفته مسئولان انتظار می رود که این میزان به یک هزار کامیون افزایش پیدا کند./ روداو

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه