دلیل گرانی پیاز و تخم مرغ از زبان وزیر بازرگانی اقلیم کردستان

سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ 661 0
دلیل گرانی پیاز و تخم مرغ از زبان وزیر بازرگانی اقلیم کردستان کمال مسلم ضمن تشریح وضعیت بازار کردستان عراق، دلایل گرانی پیاز و تخم مرغ را توضیح داد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، وزیر بازرگانی و صنایع دولت اقلیم کردستان در گفت و گویی با پایگاه اطلاع رسانی «زمن» از نظارت دقیق بر بازار اقلیم کردستان با هدف جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای ضروری مورد نیاز مردم اقلیم کردستان خبر داد.

کمال مسلم با اشاره به این که وضعت به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا، بازار را دچار بی ثباتی نکرده است گفت: به جز پیاز و تخم مرغ، قیمت سایر کالاها مثل گذشته است.

وی درباره گرانی پیاز و تخم مرغ، توضیح داد: بخش زیادی از پیاز مورد نیاز بازار از ایران وارد می شود و قیمت این محصول در خود ایران افزایش پیدا کرده است. در خصوص  تخم مرغ، نشستی با اتاق بازرگانی اربیل برگزار شد و مالک یکی از مزارع تولید تخم مرغ نیز حضور داشت به گفته این تولیدکننده هیچ مشکلی در تامین این محصول وجود ندارد. همچنین این فرد عنوان کرد که توانایی تامین نیاز بازار به این محصول را نیز دارند.

وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که چرا با این وجود قیمت تخم مرغ در سلیمانیه افزایش پیدا کرده است، گفت: علت آن نیز برای ما هم روشن نیست؛ به زودی بازدیدی از مزارع تولید تخم مرغ انجام خواهد شد و درباره گرانی این محصول تحقیق می شود؛ چنانچه تخم مرغ زیادی  در کارگاه های تولیدی وجود داشته باشد، مالکان آنها بازخواست خواهند شد.

این مقام مسئول درباره تداوم واردات از ایران و ترکیه نیز گفت: واردات مایحتاج مردم از این دو کشور با تمرکز بر واردات محصولات غذایی و پزشکی ادامه دارد؛ اما به دلیل راهکارهای اتخاذ شده برای مقابله با کرونا، روند واردات از ایران کند شده است، ولی هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه