آغاز به کار صرافی ها در اقلیم کردستان

چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ 2239 0
آغاز به کار صرافی ها در اقلیم کردستان از روز گذشته صرافی های کردستان عراق فعالیت خود را به مدت 5 ساعت در روز از سر گرفتند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، بر اساس بخشنامه وزارت کشور اقلیم کردستان از روز 24 مارس 2020 (سه شنبه 5 فروردین 1399)، دفاتر خرید و فروش ارز در شهرهای اربیل، سلیمانیه، دهوک، حلبچه و هر دو منطقه گرمیان و راپرین، کار روزانه خود را از سر گرفتند.

بر این اساس قرار شده تا این دفاتر از ساعت 11 صبح تا 3 عصر به عبارتی روزانه برای 4 ساعت، دفاتر خود را باز کنند. این اقدام با هدف خرید و فروش ارز برای بازرگانان صورت گرفته است تا هنگامی که اقدام به واردات کالا از خارج به داخل اقلیم کردستان می کنند، بتوانند کارهای ارزی خود را انجام دهند.

با انتشار ویروس کرونا، اقلیم کردستان تدابیر سخت گیرانه ای را برای مقابله با این بیماری در پیش گرفت تا جایی که علاوه بر ممنوعیت تردد خودروها، آمد و شد عابران پیاده در سطح شهر را نیز ممنوع اعلام کرد و برای اجرایی شدن این دستورالعمل از نیروهای نظامی کمک گرفت. با این وجود واردات مایحتاج مردم از دو کشور ترکیه و ایران به اقلیم کردستان همچنان و البته با اجرای راهکارهای بهداشتی ادامه دارد./ انتهای پیام

منبع: اتاق بازرگانی سلیمانیه

امتیاز مطلب: 50%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه