اقلیم کردستان صادرات تخم مرغ را ممنوع کرد / علت افزایش مصرف تخم مرغ

پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ 733 0
اقلیم کردستان صادرات تخم مرغ را ممنوع کرد / علت افزایش مصرف تخم مرغ مدیر کل دیوان وزارت کشور کردستان عراق از ممنوعیت صادرات تخم مرغ از اقلیم کردستان خبر داد. وضعیت بازار تخم مرغ در کردستان عراق چگونه است؟

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، فتحی محمد سخنگوی وزارت بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان درباره این ممنوعیت توضیح داد: پس از ممنوعیت رفت و آمد در کردستان عراق برای مقابله با ویروس کرونا، تقاضا برای تخم بسیار زیاد شد به همین دلیل از وزارت کشور درخواست کردیم تا با ممنوعیت صادرات تخم مرغ موافقت شود که این موضوع مورد موافقت قرار گرفت.

 این ممنوعیت از امروز پنجشنبه 26 مارس (7 فروردین) اجرایی می شود.

بر اساس آمارهای وزارت کشاورزی در اقلیم کردستان 12 پروژه تولید تخم مرغ وجود دارد که در سال یک میلیارد و 349 میلیون و 900 هزار تخم مرغ را تولید می کنند.

بر اساس همین آمار، اقلیم کردستان در سال به 905 میلیون و 72 هزار تخم مرغ نیاز دارد و این در صورتی است که بر اساس استاندارد وزارت کشاورزی در سال هر فرد 150 تخم مرغ را مصرف کند. (روداو)

در روزهای اخیر و با شیوع بحران کرونا، بازار کردستان عراق شاهد افزایش قیمت ها به ویژه در دو محصول پیاز و تخم مرغ بوده است. به گفته وزیر بازرگانی اقلیم کردستان گرانی پیاز به دلیل گران شدن آن در کشور ایران است چون بخشی از این محصول از کشور ایران به کردستان عراق صادر می شود. همچنین این مقام مسئول در پاسخ به علت گران شدن قیمت تخم مرغ در بازار اقلیم کردستان به ویژه استان سلیمانیه اظهار کرده بود که با وجود توان تامین نیاز داخلی، اما علت آن هنوز روشن نیست.

سرانجام قرار شد تا مسئولان اقلیم کردستان برای تنظیم بازار تخم مرغ با سرکشی از واحدهای تولیدی، تعهدنامه ای از مالکان تولید تخم مرغ دریافت کنند با این مضمون که آنها محصولات خود را به بازار عرضه کنند تا قیمت ها افزایش نیابد./

پایان خبر

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه