زیان مرغداران اقلیم کردستان

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ 723 0
زیان مرغداران اقلیم کردستان اخیرا مرغداران اقلیم کردستان از زیان هنگفت به دلیل کاهش تقاضای مردم برای مرغ پس از انتشار ویروس کرونا خبر دادند. پس از آن اتاق بازرگانی سلیمانیه با هدف حمایت از بخش خصوصی، برای خرید مرغ اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، در روزهای اخیر آرام عبدالله نایب رئیس جامعه پرورش دهندگان طیور اقلیم کردستان اعلام کرد که در حال حاضر در داخل سوله های پرورش مرغ استان سلیمانیه بیش از 2 میلیون و نیم قطعه مرغ وجود دارد که به دلیل محدودیت هایی مانند منع آمد و شد، تقاضا برای مرغ در بازار کاهش یافته است.


پس از مدتی مرغداران از زیان هنگفت به واحدهای تولیدی خود به دلیل کاهش تقاضایی که پس از شیوع کرونا، اتفاق افتاده بود خبر دادند.
در همین هنگام سیروان محمد رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه اعلام کرد که در حال حاضر به دلیل ممنوعیت تردد و ترس از میان رفتن مرغ ها، با هدف حمایت از بخش خصوصی، اتاق بازرگانی همه مرغ ها را از مزارع پرورش مرغ خریداری خواهد کرد. به گفته او اتاق بازرگانی 2 میلیون قطعه مرغ را خریداری خواهد کرد.

هر چند این تصمیم اتاق بازرگانی سلیمانیه تقدیر پرورش دهندگان مرغ را به همراه داشت، اما شاید این راهکار برای آنها جنبه موقتی داشته باشد. اکنون پرورش دهندگان مرغ در حال تخمین میزان خسارت خود هستند.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه