افزایش تعرفه و تاریخ واردات تخمه آفتابگردان در اقلیم کردستان

پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ 749 0
افزایش تعرفه و تاریخ  واردات تخمه آفتابگردان در اقلیم کردستان بازرگانان کردستان عراق نسبت به افزایش ناگهانی تعرفه گمرکی تخمه آفتابگردان از 40 به 500 دینار برای هر کیلو، نگران هستند.

 

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، سیروان محمد رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سلیمانیه در نشست خود با بازرگانان، اعلام کرد: بازرگانانی که تخمه آفتابگردان وارد کردستان عراق می کنند، از افزایش تعرفه و تغییر تاریخ ناگهانی برنامه واردات این محصول نگران هستند. سال های پیش از اول ژولای (11 تیر) اجازه وادرات داده می شد، اما این تاریخ به صورت ناگهانی به اول آوریل (13 فروردین) تغییر داده شد.

به گفته این مقام مسئول علاوه بر تغییر این تاریخ، برای واردات هر کیلو تخمه آفتابگردان 500 دینار گمرک دریافت می شود. پیشتر تعرفه واردات این محصول برای هر کیلو 40 دینار بود.

سیروان محمد گفت: این بخشنامه مشکلات زیادی را برای بازرگانان فراهم آورده است. ضرورت داشت تا پیش از صدور این بخشنامه، بازرگانان از تغییر تاریخ و تعرفه ها مطلع می شدند.

رئیس اتاق بازرگانی سلیملنیه در این ارتباط گفت: برای حل مشکل با بیگرد طالبانی وزیر کشاورزی رایزنی انجام و یادآور شدم که دولت باید 6 ماه قبل، بازرگانان را از این تغییرات آگاه می کرد.  در حال حاضر 1500 کامیون تخمه آفتاگردان وارد شده که این زیان بزرگی برای واردکنندگان است./ اتاق بازرگانی سلیمانیه

پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه