وضع مقررات سختگیرانه در اقلیم کردستان از ظهر امروز

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ 688 0
وضع مقررات سختگیرانه در اقلیم کردستان از ظهر امروز وزارت داخلی اقلیم کردستان با صدور بخشنامه ای، مقررات جدیدی برای شهروندان اقلیم وضع کرد. در این بخشنامه نانواخانه ها و فروشگاه ها نیز مجاز به فعالیت نیستند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، بر اساس این اطلاعیه، به مدت 48 ساعت رفت و آمد کامل خودرو و عابر پیاده ممنوع بوده و متخلفان جریمه می شوند.

 

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:


ممنوعیت تردد به صورت کامل اجرایی نشده و به همین دلیل تصمیمات زیر اتخاذ شده است.


1. توقف کامل تردد خودرو و عابر پیاده به طور کامل در همه استان های؛ اربیل، سلیمانیه، دهوک، حلبچه و بخش ها و فرمانداری های راپرین، گرمیان (کلار) به مدت 48 ساعت. هر شخصی که از این مقررات سرپیچی کند از سوی نیروهای امنیتی که مسئول اجرای این کار هستند، بازداشت، خودروهای آنها توقیف و بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.


2. هر افسر و کارمندی از نیروهای امنیت داخلی، امنیت، وزارت پیشمرگه و نیروهای خارجی متحد عراق که در داخل اقلیم مشغول به فعالیت هستند، چنانچه در حال ماموریت رسمی نباشند و از خودروی نظامی و معرفینامه نظامی برای شکستن مقررات استفاده کنند، بازداشت شده و خودروهای آنها توقیف می شود. آنها در هر مقامی باشند بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد و باید ثابت کنند که در حال انجام ماموریت رسمی بودند.


3. کادر پزشکی و نیروهای حوزه سلامت چنانچه در حال ماموریت رسمی نباشند و از خودرو و کارت شناسایی خود برای شکستن منع تردد استفاده کنند، بازداشت شده، اتومبیل های آنها توقیف و بر اساس قانون با آنها برخورد می شود؛ آنها باید ثابت کنند که در حال اجرای ماموریت رسمی بوده اند.


4. فرایند پرداخت حقوق کارمندان در این مدت ادامه خواهد داشت به شرطی که وزارت و اداره های مرتبط، پیش از موعد پرداخت، هماهنگی کامل را با استانداری ها و فرمانداری ها انجام دهند. باید در بانک ها فاصله 2 متر میان مراجعان رعایت شده و همه راهکارهای مقابله با ویروس کرونا اعمال شود.


5. لغو تمام مجوزهایی که تا پیش از این از سوی استانداری ها و فرمانداری ها برای تردد داده شده بود، حتی مجوزهای تردد از ساعت 1 تا 6 صبح.


6. همه فروشگاه ها و نانواخانه ها و دیگر مراکز خدماتی که تا پیش از این مجوز فعالیت داشتند تعطیل می شوند به استثنای اورژانس ها.


7. ضرورت دارد تا استانداری ها و سرپرست های مناطق خودگردان در مدت 48 ساعت تعیین شده، بر روی ارائه برخی از خدمات به شهروندان نظارت داشته باشند و پیشنهادهای خود را جهت اخذ تصمیم به وزارت داخلی ارائه کنند.


8. تبادلات تجاری در مرزها و میان استان ها، بر اساس راهکارهای اتخاذ شده قبلی ادامه خواهد داشت.


این بخشنامه از ساعت 12 روز 4 آوریل 2020 ( شنبه 16 فروردین 1399) اجرایی می شود. (روداو)
پایان پیام/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه