افزایش 19 درصدی صادرات از گمرکات استان کردستان/ مرز باشماق مریوان به عراق بدون تعطیلی

شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ 584 0
افزایش 19 درصدی صادرات از گمرکات استان کردستان/ مرز باشماق مریوان به عراق بدون  تعطیلی بعد از شیوع ویروس کرونا ومتعاقب آن بسته شدن گمرکات مرزی کشور عراق، گمرک باشماق جزو سه مرزی بود که با رایزنی مقامات استانی و رعایت پروتکل های بهداشتی در دو سوی مرز تعطیل نشد.

به گزارش تجارت بان به نقل از گمرک نیوز، بختیار رحمانی پور تصریح کرد: از این میزان صادرات  یک میلیون و 269هزار تن کالا به ارزش 700میلیون و 898 هزار و929 دلار صادرات استان و یک میلیون و 74تن کالا به ارزش638 میلیون و 150هزار و 605 دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات است که از  گمرکات سیرانبند بانه و باشماق به خارج از کشورصادر شده است. 

 

وی میزان واردات گمرکات استان را طی این مدت 40 هزار و 48 تن به ارزش 43 میلیون و 868هزار و729 دلار بیان کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 4 درصد کاهش داشته است. 


رحمانی پور مهمترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی از گمرکات استان را کشورهای عراق، افغانستان ،افغانستان ،ترکیه ،سوریه و هند و عمده ‌ترین کشورهای هدف کالاهای وارداتی به گمرکات استان کردستان را ، عراق ، ایتالیا ،سوئیس، بلغارستان ، آلمان ذکر نمود. 


رحمانی پور در ادامه افزود:طی 12 ماهه نخست سال ۹۸ گمرک باشماق تنها مرز ترانزیتی استان با ترانزیت 1میلیون و 82 هزار تن به ارزش 3میلیارد و 411 میلیون دلار موفق به کسب رتبه دوم ترانزیتی مقصد در بین 57 گمرک کشور گردید. 

 

ناظر گمرکات  استان در ادامه اعلام کرد بعد از شیوع ویروس کرونا ومتعاقب آن بسته شدن گمرکات مرزی  کشور عراق خوشبختانه گمرک باشماق جزو سه مرزی بود که با رایزنی مقامات استانی و رعایت پروتکل های بهداشتی در دو سوی مرز تعطیل نشد و شاهد حجم زیادی از کامیونهای صادرات، ترانزیتی و سوخت در این مرز بودیم، که با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران خدوم و زحمتکش گمرک باشماق و نمایندگان محترم سایر سازمان های همجوار مستقر در مرز بدون حتی یک روز تعطیلی  نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام نمودند .
 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه