ایرانی های مقیم اربیل می توانند به کشور باز گردند

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ 873 0
ایرانی های مقیم اربیل می توانند به کشور باز گردند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل اعلام کرد، شهروندان ایرانی که اکنون در اربیل حضور دارند و مایل به بازگشت هستند، می توانند با هماهنگی اداره روابط اقلیم کردستان، به ایران بازگردند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، روز گذشته برنامه ای در شبکه روداو اقلیم کردستان پخش شد که در آن برخی افراد عنوان کردند به دلیل ممنوعیت تردد، نمی توانند به ایران باز گردند.

نصرالله رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل در این باره توضیح داد: هر شهروند ایرانی که تمایل به بازگشت دارد، می تواند با هماهنگی دفتر روابط ایران در اداره ارتباطات اقلیم کردستان ثبت نام کرده و به کشور باز گردد.

 

بیشتر بخوانید: سفر به اقلیم کردستان آزاد شد

 

وی ادامه داد: همچنین فرد یاد شده باید از استانداری اربیل مجوز دریافت کند، ما نیز در مرز حاج عمران تسهیلات بازگشت وی به داخل کشور را فراهم می کنیم.
رشنودی گفت: این توافقنامه از ابتدای سال شمسی اجرایی شده است.

همچنین سامی جلال مدیر کل دیوان وزارت داخلی اقلیم کردستان در این باره اظهار کرد: از روز 10 مارس (20 اسفند 1398)، جریمه برای افرادی که مدت اقامت آنها به پایان رسیده است، اعمال نمی شود. همچنین افرادی که مایل به بازگشت هستند می توانند ثبت نام انجام دهند، ما نیز امکان سفر آنها را مهیا خواهیم کرد./ روداو
پایان خبر/

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه