مرز سیرانبند به دو شرط باز می شود

جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ 736 0
مرز سیرانبند به دو شرط باز می شود وزیر دارایی اقلیم کردستان پس از بازدید از مرز سیرابند اعلام کرد، به زودی این مرز به صورت مشروط، بازگشایی می شود.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، آوات شیخ جناب وزیر دارایی و اقتصاد دولت اقلیم کردستان به همراه مدیر کل گمرک اقلیم کردستان و یک هیئت همراه، امروز جمعه 29 فروردین 1399، از مرز سیرانبد در منطقه پنجوین بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن اطلاع از وضعیت موجود، خبر از بازگشایی مرز در آینده ای نزدیک مشروط به اجرای راهکارهای بهداشتی خبر داد.

وزیر دارایی از نهاد مربوطه در منطقه پنجوین خواست تا تقاضای خود مبنی بر بازگشایی این مرز را به صورت مکتوب ارائه دهند تا آنها نیز درخواست را به ستاد مقابله با ویروس کرونا ارائه دهند تا تصمیم بازگشایی مرز گرفته شود.

 

دو شرط برای باز شدن مرز سیرانبند

وی دو شرط را برای از سرگیری فعالیت مجدد این مرز اعلام کرد؛ نخست پایبندی کامل به راهنمایی بهداشتی و برخورد نداشتن با رانندگان ایرانی و دوم ممانعت از قاچاق کالا در مرز سیرانبند.

مرز سیرانبند یکی از گذرگاه های مرزی میان کردستان عراق و ایران است که میان دو شهر بانه و پنجوین قرار گرفته است. روزانه در این مرز تبادلات بازرگانی کردستان عراق با ایران انجام می شود./ سبه‌ی

پایان خبر

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه