صادرات سیب‌زمینی و کدو از مرز باشماق ممنوع شد

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ 655 0
صادرات سیب‌زمینی و کدو از مرز باشماق ممنوع شد مدیرکل گمرک باشماق مریوان از ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی و کدو از طریق مرز رسمی باشماق مریوان به اقلیم کردستان عراق، به دلیل محدودیت فصلی خبر داد.

به گزارش تجارت بان، فرید حق‌پناه، در این باره با اشاره به محدودیت فصلی  و ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی و کدو از طریق مرز رسمی باشماق مریوان به اقلیم کردستان عراق، گفت: ممنوعیت صادرات این محصولات از روز 26 فروردین‌ماه آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.

به گفته این مقام مسئول، کشور عراق در این بازه زمانی 6 ماهه، برای واردات این نوع محصولات از مرز باشماق مریوان عوارض و گمرک زیادی دریافت می کند که این موضوعبرای برخی از صادرکنندگان ایرانی این میزان به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و این محصول به داخل کشور برگشت و براساس تصمیم صاحبان این بارها، یا به مبداء بارگیری منتقل و یا در شهرهای کردستان عرضه می‌شود.

حق‌پناه درباره برخی از شایعات انتشار یافته فضای مجازی مبنی بر فروش محصولات فاسد عودت داده شده از مرز باشماق در شهر مریوان، آن را تکذیب کرد و اظهار داشت: این موارد اساس درستی ندارد و نباید از این اخبار نگران شد. 

وی همچنین از نظارن بر همه کالاها در مرز باشماق خبر داد و گفت: این نظارت بر تمام کالاها انجام می شود و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد به ویژه درباره کالاهای بهداشتی، با دستور مراجع قضایی معدوم خواهد شد. (تسنیم)

پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه