ترانزیت بیش از یک میلیون تن کالا از گمرک باشماق

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ 664 0
ترانزیت بیش از یک میلیون تن کالا از گمرک باشماق سال گذشته یک میلیون و ۶۲۶ هزار تن کالا از گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی این استان، ترانزیت شد.

به گزارش تجارت بان به نقل از ایرنا، بختیار رحمانی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک میلیون و ۶۲۶ هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار از گمرک باشماق سال گذشته ترانزیت خارجی مبدا، خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا انجام شده است.

وی اضافه کرد: مجموع ترانزیت انجام شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن از نظر وزنی ۴۴ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ریالی ۴۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان افزود: از میزان کل ترانزیت انجام شده یک میلیون و ۸۲ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۴۱۱ میلیون دلار ترانزیت خارجی مقصد بوده است.

رحمانی‌پور یادآور شد: سال گذشته گمرک باشماق مریوان در بین ۵۷ گمرک کشور رتبه دوم ترانزیتی مقصد را به خود اختصاص داد.

وی تاکید کرد: ۲ میلیون و ۳۴۳ ‌هزار و ۵۷۲ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۹ هزار و ۴۹ دلار در این مدت (سال ۹۸) از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۷ از نظر وزنی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان گفت: در این مدت، ۴۰ هزار و ۴۸ تُن کالا به ارزش ۴۳ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۷۲۹ دلار از طریق گمرکات استان کردستان وارد کشور شده است.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه