صدور مجوز 150 میلیون دلاری سرمایه گذاری در کردستان عراق

سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ 576 0
صدور مجوز 150 میلیون دلاری سرمایه گذاری در کردستان عراق در سه ماهه اول سال 2020، برای 68 پروژه سرمایه گذاری در اقلیم کردستان مجوز صادر شده است که مجموع سرمایه های آن به 150 میلیون دلار می رسد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، از مجموع 68 پروژه تعداد 7 پروژه با 68 میلیون دلار در استان اربیل قرار دارد. 3 پروژه با 29.5 میلیون دلار در استان سلیمانیه و 3 پروژه با مجموع 52.4 میلیون دلار در استان دهوک واقع شده است.
به گزارش روداو، محمد شکری رئیس هیئت سرمایه گذاری اقلیم کردستان، علت تاخیر اجرای پروژه ها را انتشار ویروس کرونا دانست که در همه جای دنیا رخ داده است.
به گفته وی از سال 2006 تا پایان 3 ماهه اول سال 2020، بیش از 52 میلیارد دلار مجوز برای پروژه های سرمایه گذاری صادر شده است. 
وی اظهار داشت: باید به این بخش اهمیت بیشتری داده شود و اقتصاد کردستان با سرمایه گذاری های داخلی و خارجی شکوفا شود.
شکری گفت: حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری سه بخش مهم و اولویت دار دولت اقلیم کردستان هستند.
این مقام مسئول کردستان عراق با اشاره به وضعیت اخیر ناشی از ویروس کرونا توضیح داد: در این شرایط بخشی از سرمایه گذاران به اجرای پروژه هایی در حوزه بهداشت روی آورده اند، ما نیز سرمایه گذران را برای ورود به این حوزه ترغیب می کنیم.
در گذشته قانون سرمایه گذاری اقلیم کردستان، میان دولت و سرمایه گذران مورد بحث و مناقشه بود. اکنون بیش از یک سال است که تلاش برای تسهیل قوانین آغاز شده تا شرایط برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در اقلیم کردستان هموارتر شود.
اکنون بسته پیشنهادی هموارسازی قانون سرمایه گذاری روی میز هیئت وزیران قرار دارد که به گفته رئیس هیئت سرمایه گذاری، پس از عادی شدن شرایط به وجود آمده، این لایحه تقدیم مجلس کردستان عراق می شود.
پایان خبر

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه