کدام مرزها با عراق باز است؟

پنج مرز با عراق باز است/ فعالیت مرز "شیخ صله" از پنجشنبه

سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ 413 0
پنج مرز با عراق باز است/ فعالیت مرز با باز شدن مرز شوشمی پاوه، در حال حاضر پنج مرز ایران باز است.

به گزارش تجارت بان به نقل از ایسنا، از زمان شیوع ویروس کرونا، تجارت کالایی و رفت و آمد مسافری در مرزها با مشکلاتی مواجه شد که از جمله آن می‌توان به مرزها با عراق اشاره کرد که در بخش‌های مختلف بارها باز و بسته شده و با اختلاف نظرهایی همراه بوده است.

از مدت‌ها پیش مرزهای عربی با عراق بسته شده ولی  مرزهای با اقلیم کردستان عراق نیز به تدریج باز و فعال شده است.

آخرین اطلاع از وضعیت مرزهای عراق از لطیفی- سخنگوی گمرک ایران- از این حکایت دارد که سه مرز تمرچین پیرانشهر، باشماق مریوان و پرویز خان کرمانشاه بدون توقف در حال فعالیت بوده و مرز بانه نیز از چندی پیش باز است.

به گفته وی، مرز شوشمی پاوه نیز از امروز باز شده  و در مجموع اکنون پنج مرز ایران با عراق باز است.

اما مرزهای عربی از جمله چذابه، شلمچه و مهران همچنان بسته است و رایزنی برای باز شدن آنها ادامه دارد، این در حالی است که در این رابطه پیشنهادهایی از سمت ایران و عراق مطرح شده است؛ ایران پیشنهاد بازگشایی یک روز در میان یا چند روز در هفته را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطرح کرده است اما ظاهرا عراقی‌ها نپذیرفتند و پیشنهادهای آنها فقط یک روز در هفته است که از نظر ایران عملیاتی نیست.

مرز "شیخ صله" از روز پنجشنبه باز می‌شود

اما آنطور که سخنگوی گمرک اعلام کرد به دنبال رایزنی های مسئولان ایران با مقامات منطقه کردستان عراق، فعالیت مجدد بازارچه مرزی "شیخ صله"  نیز از روز پنجشنبه با پذیرش محموله های صادراتی از سر گرفته می‌شود. در این مرز روزانه  حدود دویست کامیون صادارتی کالای خود را به عراق منتقل خواهند کرد.

مرز شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده و تا مرکز استان کرمانشاه ۱۳۶ کیلومتر فاصله دارد.
 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه