پیشنهاد افزایش عوارض و تعرفه های گمرکی عراق برای تامین حقوق کارمندان

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ 560 0
پیشنهاد افزایش عوارض و تعرفه های گمرکی عراق برای تامین حقوق کارمندان رئیس یکی از کمیسیون های مجلس عراق، دو پیشنهاد برای تامین حقوق کارمندان عراق ارائه داد که یکی از آنها افزایش عوارض و تعرفه های گمرکی است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، رئیس کمیسیون دارایی پارلمان عراق می گوید: برای تامین حقوق کارمندان، پیشنهاد افزایش عوارض و هزینه های گمرکی را داده ایم. 
به گفته این نماینده مجلس، وزیر دارایی نیز مسئول شده است تا وام داخلی و خارجی دریافت کند.
هیثم جبوری رئیس کمیسبون دارایی پارلمان عراق اظهار کرد: به دلیل عرضه فراوان نفت به بازار و همچنین توقف بیشتر فعالیت های اقتصادی، در 30 روز اخیر نفت عراق بدون خریدار مانده است. 
به گفته این نماینده مجلس در صورتی که قیمت نفت به شیوه کنونی بماند، کسری دارایی برای تامین حقوق به 34 تریلیون دینار خواهد رسید.
وی اظهار کرد: در حال حاضر نفت عراق حدود 15 تا 18 دلار به فروش می رود، در حالی که عراق برای تامین حقوق و خرید برق به 7 تریلیون و 200 میلیون دینار نیاز دارد.
جبوری با بیان این که اکنون درآمد ماهیانه عراق یک تریلیون و 500 میلیون دینار است چند پیشنهاد را برای تامین حقوق کارمندان ارائه داد از جمله افزایش عوارض و تعرفه های گمرکی. به غیر این مورد وزیر داریی برای حل مشکل مسئول دریافت وام از داخل و خارج کشور شده است.
درباره بودجه عمومی عراق برای سال 2020، رئیس کمیسیون دارایی پارلمان عراق می گوید: اکنون نمی توان بودجه عمومی را تصویب کرد، اما فعلا نمایندگان مجلس می توانند بودجه ماهیانه را تصویب کنند.
وی همچنین به وجود فساد در گمرک ها اشاره و میزان سالیانه آن را 8 میلیارد دلار ذکر کرد. به گفته وی عراق 67 میلیارد دلار بدهی دارد که 27 میلیارد دلار بدهی داخلی و 40 میلیارد دلار نیز بدهی خارجی است. 
در مدت اخیر به دلیل انتشار ویروس کرونا، قیمت نفت به کمترین سطح خود رسیده و درآمد عراق به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است./ویستگه
پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه