اجرای بیش از یک هزار پروژه سرمایه گذاری در اقلیم کردستان عراق

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ 1141 0
اجرای بیش از یک هزار پروژه سرمایه گذاری در اقلیم کردستان عراق رئیس هیئت سرمایه گذاری اقلیم کردستان، با اعلام برخی از جزئیات پروژه ها، گفت: این طرح ها در حوزه های خدماتی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، محمد شکری در باره این پروژه ها توضیح داد: روز یکشنبه آینده (فردا 14 اردیبهشت 1399)، جزئیات طرح های سرمایه گذاری اعلام می شود. به گفته او این طرح در سطح ملی، استانی و منطقه ای بوده که شامل یک هزار و 51 پروژه است.
وی همچنین گفت: قبلا دولت نمی دانست که باید در چه پروژه هایی سرمایه گذاری صورت گیرد، مردم طرح ها را به دولت ارائه داده و دولت نیز مجوز و زمین به آنها اختصاص می داد؛ اما اکنون و از این پس دولت بر اساس نیاز و بازار، پروژه های مورد نیاز را اعلام خواهد کرد.
شکری گفت: خود دولت این پروژه ها را اجرا نمی کند، بلکه توسط سرمایه گذاران انجام می شود. مثلا برای ساخت کارگاه در چند مکان و شهر، برای آنها صرفا پروپوزال آماده شده و سپس برای سرمایه گذاری، فراخوان علنی داده می شود که پس از اعلام آمادگی افراد، کار آغاز شود.از وزارتخانه ها درخواست کرده ایم تا به این طرح ها زمین اختصاص دهد، در برخی مناطق نیز زمین اختصاص داده شده است. 
رئیس هیئت سرمایه گذاری اقلیم کردستان گفت: در میان این پروژ ها، طرح های بسیار بزرگ استراتژیک هم وجود دارند. حدود 500 پروژه در بخش صنایع سنگین، متوسط و کوچک هستند. بخش دیگری هم به صنعت مواد غذایی اختصاص یافته است. بر اساس این برنامه، هر محصولی در کردستان امکان تولید داشته و بازار آن نیز موجود باشد؛ اعم از مواد غذایی و پوشاک، آن محصول تولید می شود. نزدیک به نیمی از طرح ها به صنعت اختصاص دارد، چون اساس اقتصاد با صنعت امکان پذیر خواهد بود، به همین دلیل اهمیت زیادی به این بخش داده شده است.
وی گفت: سایر پروژه ها به بخش های کشاورزی، گردشگری، آموزش، راهسازی و سدسازی و زیرساخت های اقتصادی اختصاص دارد. ما می خواهیم مرکز اقتصادی را بنیان بگذاریم، مرکز اقتصادی هم بدون صنعتی شدن امکان ندارد به همین دلیل کشاورزی و گردشگری را در اولویت می گذاریم.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه