اقلیم کردستان واردات کالای چینی را از سر می گیرد

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ 662 0
اقلیم کردستان واردات کالای چینی را از سر می گیرد بازرگانان اقلیم کردستان برای واردات کالای ساخت چین دست به کار شدند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، مصطفی شیخ عبدالرحمان رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان کردستان عراق در این باره اظهار داشت: پس از انتشار ویروس کرونا در چین، این کشور همه کارخانه های خود را برای مقابله با این ویروس تعطیل کرد، از این روی اقلیم کردستان نیز مانند سایر نقاط دنیا واردات خود از چین را متوقف ساخت.


وی گفت: در حال حاضر که ویروس کرونا کاهش یافته و تحت کنترل قرار گرفته است، 90 درصد از واحدهای تولیدی چین فعالیت خود را از سر گرفتند، به همین منظور بازرگانان اقلیم کردستان روابط خود را با واحدهای تولیدی چین برقرار کرده تا کالاهای مورد نیاز را تولید کنند، توافق های لازم در این زمینه هم انجام شده است.


این فعال بازرگانی با بیان این که کارخانه های چین بیش از دو ماه است که تولیدی انجام نداده اند، گفت: به همین دلیل فشار تقاضای بسیاری بر روی این واحدهای تولیدکننده چینی قرار دارد و این نیز موجب می شود با تاخیر یک هفته ای کالاها به اقلیم کردستان برسد.


مصطفی شیخ عبدالرحمان درباره وضعیت بازرگانی و واردات کالا از کذرگاه های اقلیم کردستان در مقایسه با ماه گذشته گفت: تحرکات بیشتری مشاهده می شود و کنترل ها سریعتر انجام می شوند./باسنیوز
پایان پیام/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه