افزایش عوارض گمرکی برخی از محصولات کشاورزی اقلیم کردستان

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ 635 0
افزایش عوارض گمرکی برخی از محصولات کشاورزی اقلیم کردستان بنا به اعلام وزارت کشاورزی اقلیم کردستان با هدف حمایت از کشاورزان داخلی، این وزارتخانه برای چند محصول میوه و سبزیجات؛ اقدام به افزایش عوارض واردات کرده است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، حسین محمد کریم سخنگوی وزارت کشاورزی و منابع آب دولت اقلیم کردستان در این باره توضیح داد: با هدف حمایت از کشاورزان اقلیم کردستنان و ایجاد بازار برای محصولات داخلی، وزارت کشاورزی عوارض واردات چند نوع میوه و سبزی که فصل رسیدن و عرضه آنها به بازار است را وضع کرده است.


بر اساس این گزارش، با افزایش عوارض، واردات چند محصول به اقلیم کردستان کاهش و یا به صفر رسیده است. به گفته این مقام مسئول با رسیدن محصولات کشاورزی داخلی، تعرفه واردات آنها افزایش یافته است و اکنون تعرفه 13 نوع میوه از 300 دینار آغاز و تا 600 دینار برای هر کیلوگرم واردات است. واردات چند محصول هم از جمله شلغم، کلم، تره و چند نوع سبزی دیگر هم به طور کلی ممنوع شده است.


وی ادامه داد: بیشتر محصولات موجود در بازار، تولید داخلی هستند برای مثال خیار موجود در بازار کردستان به طور کلی تولید داخلی است و برای واردات هر کیلو خیار 500 دینار عوارض وضع شده است و از این روی امکان واردات آن وجود ندارد.


به گفته وی برای واردات طیور و ماهی نیز با هدف حمایت از محصولات داخلی عوارض وضع شده است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه