صادرات صنایع دستی ایلم به عراق؛ بیش از ۵۰ میلیون دلار / صادرات گلیم رتبه اول را کسب کرد

سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ 1146 1
صادرات صنایع دستی ایلم به عراق؛  بیش از ۵۰ میلیون دلار / صادرات گلیم رتبه اول را کسب کرد سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایلام از مرز مهران به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش تجارت بان، عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: بر اساس آمار اداره کل صادرات صنایع دستی وزارت، محصولات مختلف صنایع دستی به ارزش ۵۰ میلیون و شصت و یک هزار دلار از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است که گلیم نقش برجسته مهمترین اقلام صادراتی به این کشور بوده است.

او با بیان اینکه صنایع دستی استان دارای قابلیت‌های ممتازی برای صادرات است، افزود: در میان اقلام صادر شده گلیم، چوب و مشتقات آن، سفال، سرامیک، شیشه‌های سنتی، زیلو سنتی، مس و مشتقات آن، جاجیم، حصیر و نمد بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص دادند.

شنبه زاده ادامه داد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است که با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، با برند ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه کرد: گلیم نقش برجسته در سال ۶۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بخش عمده‌ای از صادرات صنایع دستی استان را نیز به خود اختصاص داده است.

شنبه زاده اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۲۰ کارگاه با حضور بیش از ده هزار صنعتگر و با ۳۳ رشته صنایع دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیرو‌های جویای کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
یوتاب پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
بنده قصد صادرات گلیم .جاجیم .گبه و نمد به کشورهای عربی را دارم .نیاز به مشاوره شما دارم ارسال پاسخ