معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد:

هفته آینده دو عرضه اولیه در بورس انجام می شود

سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ 451 0
هفته آینده دو عرضه اولیه در بورس انجام می شود بازار بورس در هفته آینده شاهد دو عرضه اولیه بزرگ خواهد بود. به گفته معاون وزیر اقتصاد، یک صندوق سرمایه گذاری با ارزش ۷۰۰ هزار میلیارد تومان عرضه می شود.

به گزارش تجارت بان،عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد در مورد عرضه های اولیه در بازار بورس گفت: گروه سرمایه گذاری امید متعلق به بانک سپه با ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال به صورت مرحله ای عرضه می شود که اولین عرضه آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

معمار نژاد تصریح کرد: گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی با ارزش ۲۳ میلیارد تومان و شرکت صنایع شیمیایی ایران به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان از عرضه های بعدی سهام دولت در بازار سرمایه خواهد بود.

این مقام مسئول که در حاشیه نشست تشریح نحوه عرضه صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه (ETF) دسخن می گفت، تصریح کرد: تا ۳۱ اردیبهشت ماه، پذیره نویسی باقیمانده سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه ادامه دارد و افرادی که کد بورسی ندارند در شعب ۱۴ بانک می توانند پذیره نویسی کنند.

وی افزود: هنوز آمار تجمیعی از تعداد افرادی که پذیره نویسی کرده اند، جمع آوری نشده؛ اما تاکنون حدود دو هزار میلیارد تومان از ۱۷ هزار میلیارد تومانی که برای فروش این واحدهای سرمایه گذاری در نظر گرفته بودیم، پذیره نویسی شده است.

معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان ثبت نام واحدهای صندوق سرمایه گذاری با نماد دارا یکم تمدید نخواهد شد، اظهار داشت: کسانی که در پذیره نویسی این صندوق از تخفیف استفاده می کنند، در پذیره نویسی صندوق های بعدی امکان استفاده از تخفیف را ندارند.

معمارنژاد مدیریت صندوق دارای یکم را در اختیار شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن عنوان کرد و گفت: این شرکت ETF های دیگری را نیز مدیریت کرده و از این نظر مدیریت این صندوق را به شرکت مذکور دادیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه بر اساس قانون بودجه سال جاری  تا سقف ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دولت می تواند از دارایی های خود را در بازار سرمایه عرضه کند، اما بر اساس اعلام های گذشته، تا پایان سال چند ده هزار میلیارد تومان در قالب ETF عرضه خواهد شد که آیا این با قانون بودجه منافات ندارد؟ تصریح کرد: آنچه در قانون بودجه آمده پیش بینی درآمدها است نه ارقام واقعی؛ بلکه امکان کسب درآمد بیشتر از موارد مذکور در قانون بودجه نیز وجود دارد.

معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱ میلیون کد بورسی صادر شده و با ورود سهام عدالت به بازار سرمایه تعداد افراد دارای کد بورسی به ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید.

معمارنژاد ادامه داد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یونیت در صندوق سرمایه گذاری دارایی یکم عرضه می شود و برآورد ما این است که در روزهای پایانی پذیره نویسی، استقبال بیشتری صورت بگیرد؛ ضمن اینکه اگر مازاد بر پذیره نویسی از مردم جمع آوری شود به کسانی که تا ۳۱ اردیبهشت ثبت نام کنند ارقام اضافه برگردانده خواهد شد.

وی تأکید کرد: امسال بانکها مکلفند تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی های خود را عرضه کنند که در دوران ابتدایی امسال تاکنون هفت هزار میلیارد تومان سهام بانک ها عرضه شده است.

 مهر

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه