باز شدن مرز سومار به زمان نامشخص موکول شد

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ 813 0
باز شدن مرز سومار به زمان نامشخص موکول شد به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه با وجودی که قرار بود مرز سومار بازگشایی شود اما باز شدن این مرز از سوی مسئولان عراق به زمان نامشخصی موکول شد. همچنین این مقام مسئول از خواب کامیون ها در مرز پرویزخان خبر داد.

 به گزارش تجارت بان، «خلیل حیدری»  عنوان کرد: شیوع کرونا باعث گردید که میزان صادرات از مرزهای رسمی استان کرمانشاه به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: به همین دلیل برای جلوگیری از شیوع کرونا سه مرز رسمی شوشمی، شیخ صله و پرویزخان از سوی طرف عراقی تا مدتی بسته شد.

حیدری اظهار کرد: اما اکنون سه مرز رسمی شوشمی، پرویزخان و شیخ صله فعال می باشند و روزانه شاهد تردید کامیون های ایرانی به سمت کشور عراق هستیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 850 تا 950 کامیون از مرز پرویزخان تردد می‌کند، بیان داشت: تعدادی کامیونهایی که از مرز پرویزخان وارد خاک عراق می شوند به طرف عراقی بستگی دارد، زیرا در آن سمت مرز سخت‌گیری‌های زیادی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود که روند کار را مقداری کند کرده است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: باید گفت علیرغم باز بودن مرزهای این استان با عراق به صورت رسمی به علت کندی شاهد خواب کامیون های بی شماری در مرز بین المللی پرویزخان هستیم.

حیدری عنوان کرد: در مرز شیخ صله در شرایط عادی میانگین کامیون‎های خروجی 100 تا 120 کامیون بود اما این تعداد اکنون به بیش از 260 کامیون رسیده  و در مرز شوشمی نیز تعداد کامیون‌های خروجی از 100 تا 130 کامیون در روز به بیش از 200 کامیون رسیده است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: چندی پیش قرار شد مرز سومار نیز بازگشایی شود، اما این امر از سوی طرف عراقی به تعویق افتاده و زمان دقیق آن مشخص نیست.

کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه