قیمت مرغ در اقلیم کردستان دو برابر شد / نظر مقامات دولتی و بخش خصوصی

جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ 757 0
قیمت مرغ در اقلیم کردستان دو برابر شد / نظر مقامات دولتی و بخش خصوصی پس از کاهش قیمت مرغ در بازارهای اقلیم کردستان برای مدت طولانی، بار دیگر قیمت مرغ به صورت غیر طبیعی افزایش پیدا کرده به طوری که قیمت هر کیلو مرغ از یک هزار و 600 دینار به 3 هزار و 500 دینار رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، حسین محمدکریم سخنگوی وزارت کشاورزی و منابع آب دولت اقلیم کردستان به پایگاه خبری باسنیوز گفت: مدت طولانی است که قیمت مرغ در بازارهای اقلیم کردستان ثابت بوده و به دلیل ویروس کرونا تا اندازه ای هم کاهش داشته است. با وجود این که میزان توان تولید مرغداری ها بیش از نیاز داخل است، اما در چند روز اخیر قیمت به صورت سریع افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: افزایش قیمت مرغ تازه به چند عامل باز می گردد؛ نخست به میزان عرضه آن و همچنین افزایش تقاضا که به دلیل نزدیک شدن به عید فطر قیمت ها افزایش پیدا کرده است. مزید بر این با رفع موانع تردد میان استان های عراق برای کارهای بازرگانی، اکنون ارسال مرغ تازه از اقلیم کردستان به استان های مرکزی و جنوب عراق بار دیگر از سر گرفته شده است.

این مقام مسئول از موقتی بودن افزایش قیمت مرغ  خبر داد و گفت: مرغداری های به به میزان زیادی در سالن های خود جوجه ریزی کرده اند به همین دلیل قیمت ها به روال عادی خود باز می گردد.

 

وضعیت بازار مرغ کردستان عراق از نگاه بخش خصوصی

همچنین آزاد علی مالک یکی از مزارع پرورش مرغ در سلیمانیه به پایگاه اطلاع رساتی زمن گفته است، قیمت هر کیلو مرغ از یک هزار و 600 دینار به 3 هزار و 500 دینار رسیده است. قیمت هر کیلو خروس از 4 هزار به 7 هزار و هر کیلو بوقلمون از به بیش از 20 هزار دینار افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی این افزایش قیمت طیور در بازار موقتی است. از دیدگاه وی ویروس کرونا و بستن راه های ارتباطی مرکز و جنوب عراق، موجب شده است تا مالکان مرغداری ها، تولیدات خود را کاهش دهند.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه