تولید انبوه سبزیجات در اقلیم کردستان / حمایت از محصولات داخلی با تغییرات تعرفه ای

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ 904 0
تولید انبوه سبزیجات در اقلیم کردستان / حمایت از محصولات داخلی با تغییرات تعرفه ای سبزیجات عرضه شده در بازارهای اقلیم کردستان، 64 درصد تولید داخلی و 36 درصد نیز وارداتی است. قیمت هر کیلو خیار در کردستان عراق 450 دینار گزارش شده و این در حالی است که همان محصول وارداتی با قیمت هر کیلو 300 دینار به فروش می رسد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، سالیانه یک میلیون و 400 هزار تن انواع محصولات سبزی در بازارهای اقلیم کردستان عرضه می شود که از این میان 64 درصد تولید داخلی و 36 درصد نیز وارداتی است.

بر اساس این گزارش، از 900 هزار تن تولید داخلی، 235 هزار تن آن در سالن های گلخانه ای تولید می شود.

در اقلیم کردستان 3 هزار کشاورز در 23 هزار و 500 مزرعه گلخانه ای فعالیت دارند.

بازارهای اقلیم کردستان از محصولات گلخانه ای اشباع شده است. قیمت هر کیلو خیار 450 دینار گزارش شده و این در حالی است که همان محصول وارداتی با قیمت هر کیلو 300 دینار به فروش می رسد.

وزارت کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان در نظر دارد تا سوخت مورد نیاز کشاورزان را تامین کند. در این فصل تعرفه محصولات وارداتی هم دستخوش تغییرات جدی شده اند.

حسین محمدکریم، سخنگوی وزارت کشاورزی کردستان عراق در این باره می گوید: امسال برای نخستین بار، تغییرات اساسی بر روی تعرفه محصولات وارداتی اعمال می شود. به گفته او محصولات گلخانه ای به سطحی رسیده است که باید از آنها حمایت جدی صورت گیرد و اجازه داده نخواهد شد محصولات خارجی با محصولا داخلی رقابت قیمتی داشته باشند.

برای اطلاع از تغییر تعرفه های جدید محصولات کشاورزی اقلیم کردستان اینجا را کلیک کنید.

(منبع: روداو؛ با اندکی تلخیص در ترجمه)

پایان پیام/

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه