ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی:

صادرات ۲۲۸ هزار تن کالا از گمرک تمرچین پیرانشهر در دوران کرونا

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ 825 0
صادرات ۲۲۸ هزار تن کالا از گمرک تمرچین پیرانشهر در دوران کرونا طی ۲ ماه نخست امسال ۲۲۸ هزار تن کالا از مرز تمرچین صادر شد.

به گزارش تجارت بان، توحید آذربد، از کل صادرات انجام شده در این مدت، ۶۱ هزار تن مربوط به آذربایجان‌غربی و ۱۶۷ هزار تن مربوط به دیگر استان‌های کشور بود.

وی اضافه کرد: ارزش صادرات ۶۱ هزار تن کالای صادره از آذربایجان‌غربی در این مدت، بیش از ۷۱ میلیون دلار بود.

وی بیان کرد: صادرات ۲ ماه امسال از مرز تمرچین ۴۸ درصد از نظر وزن و ۱۰۲ درصد از نظر ارزش بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۶۷ هزار تن کالای مربوط به دیگر استان‌ها به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از این مرز صادر شد که نشان دهنده جایگاه گمرک تمرچین در مراودات تجاری با عراق دارد.

وی افزود: در این مدت همچنین۷۰۱ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۵۲۷ هزار دلار از طریق این گمرک وارد کشور شد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی، این استان را یکی از استان‌های موفق کشور در زمینه صادرات طی سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: پارسال، یک میلیون و ۲۷۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون  دلار از این گمرک صادر شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۷، از لحاظ وزن ۳۰ درصد کاهش داشت ولی از لحاظ ارزش ۳۰ درصد بیشتر بود.

آذربد اضافه کرد: طی سال گذشته همچنین یک میلیون و ۵۵۴ هزار تن کالای مربوط به سایر استان‌های کشور به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از گمرک‌های این استان صادر شد.

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته، ۵۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۸۴۸ میلیون دلار از گمرک‌های استان وارد کشور شد که ۳۶ درصد از نظر وزن و ۵۷ درصد از نظر ارزش نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش داشت.

وی گفت: درآمد گمرکات آذربایجان‌غربی طی سال گذشته ۶۶۹ میلیارد تومان بود که ۶۴ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۷ بود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی ۹ گمرک دارد که گمرک‌های بازرگان، رازی، سرو، تمرچین و پلدشت از جمله مهمترین این گمرکات به شمار می‌روند.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرزبا ترکیه، عراق و نخجوان دارد و تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه به شمار می‌رود.

ایرنا 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه