بخشنامه جدید وزارت داخلی درباره تردد، تجارت و مسافرت به اقلیم کردستان + سند

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ 1185 0
بخشنامه جدید وزارت داخلی درباره تردد، تجارت و مسافرت به اقلیم کردستان + سند وزارت داخلی اقلیم کردستان با صدور بخشنامه ای ضمن تمدید ممنوعیت آمد و شد میان استان ها، ضوابط سفر به اقلیم کردستان را برای افراد خاصی اعلام کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، رفت و آمد میان استان ها با روش سیستم الکترونیکی مجاز است و در موارد بسیار ضروری شهروندان اقلیم کردستان می توانند درخواست تردد کنند.

وزرات داخلی از شهروندان درخواست کرده است تا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و فاصله یک و نیم متری با دیگران را حفظ کنند. همچنین در فروشگاه ها و اماکن عمومی باید از ماسک استفاده شود.

برگزاری مراسم هایی مانند عزا حتی در منزل شخصی افراد ممنوع بوده و متخلفان مجازات می شوند.

 

بیشتر بخوانید: سفر به اقلیم کردستان آزاد شد

 

بر اساس این بخشنامه گذرگاه های مرزی و فرودگاه های بین المللی بر روی مسافران بسته خواهد ماند و هیچ شخصی بدون رضایت وزیر داخلی اجازه بازگشت به اقلیم کردستان را ندارد.

بر اساس بند یازدهم این بخشنامه تبادلات تجاری بر اساس دستورالعمل های قبلی قابل انجام است.

بند چهاردهم این بخشنامه تصریح کرده است افراد خارجی که به عنوان سرمایه گذار، معلمان و اساتید در مراکز آموزشی، دانشگاه ها و دانشکده های اقلیم کردستان مشغول به فعالیت هستند یا کارشناسان خاصی هستند، می توانند به اقلیم کردستان بازگشته مشروط بر این که دارای محل سکونت در اقلیم کردستان بوده و یا حمایت وزارتخانه و سازمان ذیربطی را داشته باشند. همچنین این افراد برای مدت زمانی که وزارت بهداشت معین می کند قرنطینه خواهند شد.

این بخشنامه از روز 2020.05.27 (چهارشنبه 7 خرداد 1399)ساعت 12 قابل اجرا خواهد بود.

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه