اعلام ممنوعیت رفت و آمد کامل در اقلیم کردستان به مدت 6 روز/ مرز باشماق 72 ساعت بسته می شود

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ 1263 0
اعلام ممنوعیت رفت و آمد کامل در اقلیم کردستان به مدت 6 روز/ مرز باشماق 72 ساعت بسته می شود بنا به اعلام وزارت داخلی اقلیم کردستان، ممنوعیت کامل تردد میان همه استان ها اعم از اربیل، سلیمانیه، دهوک، حلبچه و سایر مناطق مانند راپرین، گرمیان (کلار) و شهر و شهرک ها به مدت 6 روز اجرا می شود.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، در بند اول این اطلاعیه آمده است: توقف کامل رفت و آمد عابران پیاده و خودرو به صورت کامل در همه استان های اربیل، سلیمانیه، دهوک، حلبچه و مناطق راپرین، گرمیان (کلار) و همه شهر و شهرک ها از ساهت 6 صبح روز اول ژوئن 2020 (دوشنبه 12 خرداد 99)، تا ساعت 12 شب روز 6 ژوئن (17 خرداد) اجرا می شود. هر فردی از این قانون تخلف کند بر اساس بخشنامه شماره 19 سال 2020 مجازات می شود. 

در بند نهم این اطلاعیه تصریح شده است: گذرگاه های مرزی پرویزخان، باشماق، حاج عمران، ابراهیم خلیل، سرزیری، سیرانبند، بن، کیلی، پشته و شوشمی و هر دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه بر روی مسافران تا ساعت 12 روز 17 خرداد بسته خواهد بود.

بند دهم این بخشنامه بر ادامه فعالیت در مرز تاکید دارد اما در همین برند از تعطیلی مرز باشماق به مدت 72 ساعت به منظر بازنگری و تنظیم مجدد در راهکارهای مقابله با ویروس کرونا خبر داده شده است.

بند یازدهم بر بسته شدن همه مراکز عبادتی تاکید کرده است

همچنین بر اساس بند دوازدهم، رسانه ها و شبکه های اجتماعی از بیان مطالبی بر خلاف راهکارهای مقابله با ویروس کرونا منع شده اند.
مقررات منع آمدورفت در حالی به اجرا گذاشته می‌شود که یک روز پیش‌تر نتیجه‌‌ی آزمایش ۱۰۲ نفر در سلیمانیه مثبت اعلام شد.

همزمان سامان برزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کردستان در گفتگو با کردستان۲۴ از وزارت داخله‌ی اقلیم کردستان خواستار اعلام مقررات منع آمدورفت شده بود.

کانال تلگرام تجارت بان

تصویر این بخشنامه را در زیر می توانید مشاهده کنید.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه