ممنوعیت تردد در اقلیم کردستان فردا شکسته می‌شود

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ 970 0
ممنوعیت تردد در اقلیم کردستان فردا شکسته می‌شود محدودیت های 6 روزه در کردستان عراق پس از 3 روز، فردا (14 خرداد) پیش از موعد مقرر برداشته می شود.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، پس از گسترش شیوع ویروس کرنا در اقلیم کردستان، وزارت داخلی با صدور بخشنامه ای قوانین منع رفت و آمد و تعطیلی بسیاری از مراکز تجاری و عمومی را از ساعت 6 صبح روز اول ژوئن 2020 (دوشنبه 12 خرداد 99)، تا ساعت 12 شب روز 6 ژوئن (17 خرداد) اعلام کرد.

 

این در حالی است که بنا به اعلام دو استانداری اربیل و سلیمانیه این محدودیت ها پس از 3 روز و فردا 14 خرداد، ساعت 6 عصر برداشته می شود.


تنها پس از یک روز از اجرای این محدودیت ها، امروز سه شنبه 13 خرداد، در برخی از شهرهای اقلیم کردستان در مخالفت یا این محدودیت ها، تجمعات اعتراضی برگزار شد.

 

پایگاه اطلاع رسانی روداو به نقل از استاندار اربیل گزارش داده است که در راستای منافع شهروندان، فردا ساعت 6 عصر بازار و مکان های عمومی بازگشایی و  ممنوعیت ترددها لغو می شود.


بر اساس این گزارش فرصت صوفی در یک نشست خبری اعلام کرد که ممنوعیت رفت و آمد میان استان ها همچنان پا برجا خواهد بود.


وی همچنین هشدار داد هر فردی به دستورالعمل های بهداشتی پایبند نباشد، آن مکان تعطیل خواهد شد.


همچنین استاندار سلیمانیه نیز با صدور اطلاعیه ای از لغو ممنوعیت تردد در این استان از فردا ساعت 6 عصر خبر داده است.


هوال ابوبکر همچنین بر اجرایی شدن تصمیمات وزارت داخلی اقلیم کردستان برای مقابله با ویروس کرونا، تاکید کرد.


وی درباره بازگشایی مرز باشماق نیز اظهار کرد پس از گذشت 72 ساعت تعیین شده برای قرنطینه این مرز، این بخش برای تبادلات تجاری باز می شود.


سایت روداو اعلام کرده است که امروز سه شنبه 13 خرداد بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا در اقلیم کردستان به ثبت رسیده است و 4 نفر هم به این علت فوت کرده اند.

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه