پیشنهاد بستن مرز باشماق به مدت یک هفته

یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ 996 0
پیشنهاد بستن مرز باشماق به مدت یک هفته یکی از مدیران دولتی اقلیم کردستان پیشنهاد داد تا گذرگاه باشماق به مدت یک هفته تعطیل شود.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، مدیر بهداشت پنجوین پیشنهاد داد تا بار دیگر مرز باشماق به مدت یک هفته تعطیل شود. به گفته این مقام مسئول دلیل 50 درصد از مبتلایان دور جدید به ویروس کرونا به ویژه در شهرهای سلیمانیه و پنجوین، از باشماق نشات می گیرد.

خالد عبدالله در این خصوص توضیح داد: به وزیر بهداشت اقلیم کردستان پیشنهاد داده ایم تا برای یک هفته دیگر این مرز تعطیل شود. به همین منظور قرار شده تا وزیر بهداشت در این باره با وزیر دارایی گفت و گو کند.
وی تصریح کرد: تعطیلی سه روز اخیر این مرز موجب شد تا وضعیت به صورت نسبی بهتر شود و تعداد مبتلایان رو به کاهش بگذارد. همچنین اجرای دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم نیز آثار مثبتی داشت.
پس از ثبت 51 مورد ابتلا به ویروس کرونا در پنجوین، مرز باشماق به مدت 72 ساعت تعطیل شد که پس از گذشت این زمان، فعالیت این گذرگاه از سر گرفته شد.
همچنین در این راستا روز پنجشنبه هفته گذشته (15 خرداد 99) هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه به همراه یک هیئت برای ارزیابی وضعیت ویروس کرونا از شهر پنجوین بازدید کرد.
تا کنون تعداد مبتلایان به کرونا در شهر پنجوین 67 نفر گزارش شده است.
پنجوین در 100 کیلومتری شهر سلیمانیه قرار داشته و تنها 7 کیلومتر از مرز باشماق فاصله دارد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه