گذرگاه مرزی مهران-زرباطیه بازگشایی شد

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ 853 0
گذرگاه مرزی مهران-زرباطیه بازگشایی شد رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد که گذرگاه زرباطیه-مهران از امروز هر هفته به مدت ۲ روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ودیگر مقررات به روی ترددهای تجاری باز خواهد بود.

به گزارش تجارت بان، «عمر عدنان الوائلی» رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی  عراق درباره بازگشایی گذرگاه مرزی «زرباطیه» با ایران بیانیه‌ای را صادر کرد و از اجرای دو طرفه پرتکل‌های بهداشتی در این خصوص خبر داد.

الوائلی در بیانیه‌ای گفت: «گذرگاه مرزی زرباطیه در استان واسط  و مرز با ایران  امروز کار مبادلات تجاری میان دو کشور را پس از کسب موافقت از سوی کمیته عالی بهداشت  وسلامت ملی مبارزه با کرونا که در نشست ششم ژوئن 2020 حاصل شد، از سر می‌گیرد».

وی افزود: «کار گذرگاه پس از تعطیلی مبادلات تجاری به دلیل تدابیر پیشگیرانه میان دو کشور از مارس گذشته  از سر گرفته می‌شود و کمیته عالی بهداشت و سلامت طبق مجموعه‌ای اصول  اجازه ازسرگیری کار گذرگاه را داده است که از جمله آن درخواست استانداری برای بازگشایی گذرگاه بود که قبلا انجام شد، علاوه بر اینکه مبادلات تجاری  دو روز در هفته در مجموع 250  کامیون تردد خواهند کرد».

او گفت که مبادلات تجاری از طریق ضد عفونی کردن کالاها و محموله‌ها و همچنین ممانعت از اجتماعات راننده‌های کامیون‌ها و کارگران  گمرک انجام می‌شود و همه این افراد هم باید از لحاظ سلامت کنترل شده باشند و ملزم به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند  علاوه بر اینکه به استثنای کالا ها اجازه ورود افراد پیاده داده نمی‌شود.

عراق از اوایل اسفند گذشته به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشورهای همسایه مرزهای زمینی و هوایی خود را بست.

گذرگاه مرزی مهران که کاربری تجاری و مسافری دارد، در ۹۵ کیلومتری جنوب غرب شهر ایلام مهم‌ترین و پرترددترین گذرگاه مرزی میان ایران و عراق است.

برخی گذرگاه‌های مرزی کردستان عراق با ایران هم از اردیبهشت ماه به طور پاره وقت باز است.

 

فارس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه