آغاز عملیات ساماندهی مرز باشماق مریوان

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ 862 0
آغاز عملیات ساماندهی مرز باشماق مریوان عملیات اجرای طرح جامع ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، فرماندار مریوان و جمعی از مدیران دستگاه‌های مربوطه استان آغاز شد.

به گزارش تجارت بان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه مشترک ستاد ساماندهی مرز باشماق و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مریوان با یادآوری اهمیت اجرای طرح جامع ساماندهی این مرز اظهار کرد: اعتبار لازم برای اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

خالد جعفری اضافه کرد: قسمتی از عملیات اجرای این طرح توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و قسمتی نیز توسط این اداره کل به مناقصه گذاشته شده است.

وی بر لزوم تلاش و پیگیری جدی برای حل مشکلات تجار و بازرگانان فعال در مرز رسمی باشماق تاکید کرد و افزود: ترانشیپمنت، انبارها، مشکلات سوخت و ثبت آماری کارت‌های الکترونیک بازارچه‌های غیر رسمی از جمله مشکلات و موانعی است که رفع آنها در بحث تبادلات مرزی بسیار موثر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اظهارکرد: رفع موانع سر راه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی به مشکلات ۶ واحد صنعتی مریوان از جمله در بحث منابع آب، محیط زیست و منابع طبیعی ضروری است و تلاش می‌کنیم طی یک فرآیند قانونی روند اداری را تسهیل کنیم چرا که این واحدها در اشتغال مولد و توسعه اقتصادی شهرستان و استان بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهم‌ترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

 

ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه